På benen igen!

Haha ja jag har legat i sängen i stort sätt hela dagen. Hela helgen har varit ganska skum om jag ska vara riktigt ärlig.

Fredagen började i alla fall med lite krök hemma hos Liina med Liina självklart men även med Elin, Ida och Max. Satt och pratade och jag "lättade på hjärtat" eftersom alla är så nyfikna nu för tiden;)
Sedan skulle vi dra ner till stan och tog cyklarna. När vi var i stadsparken ser jag hur Liina och Elin börjar vaja och skrika på cykeln framför mig samtidigt som jag hör en duns bakom. Min första reaktion blir att bromsa och vända mig om för att se hur det gick med Ida men då ramlade jag självklart jag också. Jag tog mig upp ganska snabbt och gick bort till Ida för att se hur det var med henne men hon bara grät och sa någonting om sin mobil, den hade nämligen ramlat i dammen då hon pratade i den och ramlade samtidigt.
Så hela kvällen slutade med att jag satt på akuten med Ida för att se hur mitt ben såg ut och sedan få bilskjuss hem för att typ sova och tvätta min nya vita jacka. Lyckat!

Vaknar dagen efter och har fortfarande ont så jag ringer Älin med bilen som skjussar ner mig. Tack igen!
Hon satt sedan och väntade med mig i väntrummet i ca. 2 timmar. Klockan tickar och jag glömmer bort att jag skulle fika med mina såkallade "männen i mitt liv" dvs. mina småbröder. Jag ringer David och ber honom åka ner och säga till de andra två att jag är på akuten och att de kan komma hit istället så vi får fika efter och då jag väl fått ett rum och tagit av mig byxorna vilka kommer inte in i rummet då? Jo, 3 bröder + sköterska. Smockfullt!
Blev i alla fall undersökt och läkaren sa att jag hade fått en blödning i muskelvävnaden, fast han sa allt på en blandning mellan tyska och latin kändes det som. Jag ska i alla fall ta det ganska lugnt tills det slutar värka och sen käka panodil om det gör för ont. Den kommande veckan kan alltså bli prima! Haha, fast jaa, jag tackade ju faktiskt nej till kryckorna!
Gick sedan ner och fikade med dom på Sahara för att sedan lämna av dom med bilen hos deras mormor, åka till Willys och sedan hem för att se en film med Älin!
Trevlig dag bortsett från sjukhuset.

Idag har jag inte gjort mycket alls, mest legat i sängen och glott och sovit. Givande givande..
Ska nog hoppa in i duschen snart och försöka flirta till mgi en till massage av mamma så att all värk i axlarna och nacken från då jag ramlade kanske släpper snart..
Imorgon är det första dagen på praktiken också! Ska faktiskt bli roligt! Kommer nog vara lite nervös precis innan jag går in i klassrummet men annars tror jag att det kommer gå superbra!
Älin min ängel erbjöd sig att komma och hämta mig med bilen och skjussa mig till skolan och sedan köra hem mig vid fyra tiden. Det kallar jag svartfärdtjänst!

Aja, tänkte lägga upp lite gamla bilder snart för skojs skull som jag just tittade igenom. Mycket humor och skratt vill jag lova! Haha

Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0