Förberedelser innan bokning

Vi har fortfarande inte bokat någon resa. Vi sitter som galningar och kollar upp olika resmål, hotell, flygstolar och sevärdheter i Indien. Det är nästan helt bestämt att det är dit vi kommer åka i mars/april och nu hoppas jag bara att allt går som vi vill. En "liten" sak är nämnligen alla vaccinationer!

För er som inte vet så är en av mina största fobier just nålar och sprutor - komiskt kan tycka då jag haft piercinar i ansiktet, I know! Hur som så har jag endast det skydd jag fick på BVC när jag var liten, jag har alltså INTE tagit de vaccinationer man fick i 4an och 6an. Jag står alltså utan skydd för både stelkramp, röda hund osv.
Mitt oerhört tråkiga arbete imorgon kommer därför vara att ringa vårdcentralen för att se närmare vilka jag MÅSTE ta, vilka som vore bra om jag tog och vilka som inte behövs. Hepatit A och B ska man tydligen ta i 2-3 omgångar - en innan man åker, en när man kommer hem och sedan ytterligare en efter ungefär ett år.

Positivt:
Vi ska åka till INDIEN, hur coolt är inte det?
Jag har ett skydd som varar i 10-15 år. =
Jag kan då även åka utomlands under min VFU

Negativt:
Jag måste troligtvis ta fler än 3 sprutor, vid olika tillfällen.
Sprutor kostar även rätt mycket pengar, pengar jag absolut inte vill lägg på det jag hatar mest!
Man kan bli sjuk av vaccin, få feber och liknande - har jag tid med det?



Så, vad väger tyngst? (patetiskt nog mår jag illa efter att bara ha skrivit detta inlägg, töntigt, eller hur? Men kan tyvärr inte styra det så mycket..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0