2009-12-12

Imorgon är det lucia så jag och Rei ska gå och se lilla Bellan och hennes dagis när dom lussar, ryktas om att Bellan kommer agera tomte, haha.
Idag har jag varit barnvakt till tomteungen fast mer än halva tiden försökte jag få henne att somna, haha. Först en timma inomhus sedan närapå en timma utomhus, självklart deckade hon i vagnen när vi nästan var hemma så då var det bara att bära upp henne och ta av henne alla kläder i vår säng och gullungen vaknade inte ens när jag drog av henne vinterkläderna! Då hon sov passade jag på att fixa lite "barnmat" vilket fick bli det simpla men goda pasta, falukorv och ketchup med ett glas mjölk.
Sedan tog jag och bakade kolakakor också, jättegoda blev dem! Dock så försvann nästan hälften då jag låg och sov.. Tanken var ju att dem skulle få följa med till luciafirandet imorgon då man skulle ha eget fika men eftersom NÅGON (läs Reinaldo då han var den enda här) ätit ett par stycken (var ca 40 från början, det är 10 nu) så blir det väl att baka nya imorgon.
Jag har en del bilder som jag hade tänkt att lägga upp, några hittade jag igår natt på internet och fy fan vad jag skrattade åt vissa av dem!
De jag lägger upp i detta inlägget är från idag och från igår då jag, Sarah Svensson insåg att pepparkakshusbakning är en gruppaktivitet!
Jag gjorde alltså ett eget pepparkakshus vilket gick sådär, jag glömde även en plåt med små pepparkakor i ugnen någon minut för länge, vilket syndes och kändes, haha.

Bara känner på mig vilken jul det kommer bli här i år!

Gårdagens bilder:
Välkommen till Reinaldos och mitt kärlekshus!



Jag gillar svart... Mumma! Haha


Den sura tanten


Den fina familjen, två invandrande kvinnor med sin svarta get och damen med sin svarta häst och gran


Närbild på den vackra familjen i sin fina lyxvilla


Känner även att jag måste lägga upp en bild på hur vår rivningskåk såg ut INNAN Rei kom hem och byggde ihop det med mig, igen..

Uuuuuh, designervilla ala Sarah!


Och dagens bilder:

Mission complete! Bellan sover!


Mission more complete! :)
Tänk er henne som tomte, hon kommer bli perfectmoa!

Nu ska jag fortsätta spela Sims 2 eftersom jag somnade och då jag vaknade var Sims det enda jag orkade/kände för att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0