2010-09-30

Examinationsseminariet gick bra och jag kom hem rätt tidigt.
Gick ut och fotade lite för att sedan ta cykeln ner till stan för lite shopping. Med mig hem fick jag 2 paket kaffe-kapslar, 1 kolsyrepatron, 1 mascara och 2 tröjor till Rei.

Nu håller jag på att göra mig i ordning för ikväll eftersom jag ska bjuda ut Reinaldo på restaurang och bio!
Är så sjukt hungrig så jag har bestämt att vi ska gå typ NU.
Ha en bra kväll, det ska vi ha!





Reinaldo talar

Ser Korrespondenterna på 2an nu. Dem befinner sig i Saudiarabien och intervjuar.
Dem tog upp att kvinnor inte tillåts att köra bil och då utbrister Reinaldo:

- Haha, dit borde vi flytta! Du kan ju inte köra bil så det skulle ju vara bra att du inte heller får.

Typiskt mig?

Tänkte överraska Rei imorgon med *** & ***************. Smidig som jag är så råkar jag dock ordna en sak tills idag istället. Tack för uppfinningen kundtjänst säger jag bara! Haha
Nu är det fixat i alla fall och imorgon får ni se vad vi ska hitta på! :)

Någon datorkunnig?

Jag hade tänkt att köpa en laptop som kostar runt 5000. Jag har hittat en nu men vet varken om datorn eller sidan är bra.
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=604004

Är det någon som har erfarenhet eller kunskap om datorn och sidan?

Tenta-ågren, ett nytt uttryck?

Idag hade vi vår första tenta, en grupptenta som vi fick 7 timmar på oss att skriva.
Vi har fått insikt i flera saker, precis som uppgiften handlade om - vi ska INTE arbeta så som vi gjorde idag och det nya uttrycket tenta-ågren exesterar, i alla fall för många av oss.
Jag tar det som det kommer och går vidare utifrån det. Livet blir lite lättare då.

Nu ska jag gå och prata med mitt älskade hjärta igen, ses imorgon!

2010-09-27

200 spänn och 20 minuter senare fick jag bara reda på det jag redan visste.
Totalt ovärt.

2010-09-27

God morgon, eller ska jag säga god helvete?
Vaknade vid 3 i natt och då var den natten och dagen förstörd.
Väntar på att Vårdcentralen ska ringa så jag vet vad jag ska göra. Jag har inte tid med det här nu! Jag har ju för f*n tenta imorgon och examinationsseminarium på torsdag!
Nej nu måste jag nog äta något, trots att magen också strejkar.
Skulle vara skönt om min kropp kunde lämna mig ifred ibland och sluta förstöra, men antar att jag kommer få släpa på den resten av mitt liv..

Jag skulle bara vilja:

SKRIKA rakt ut!
Men det går inte av flera anledningar.

1. Jag har jätteont i halsen (ev. streptokocker el. halsfluss)
2. Det är heeeemligt!

Jag hatar hemligheter! Speciellt när jag vet att jag måste hålla det så en troligtvis lång tid framöver! Om det ens kommer bli så.
Svårt att skriva utan att avslöja någonting men det är så hemligt att jag inte ens kan säga det till mamma och då jäklar är det på allvar! Haha

Jag vet att det är elakt att skriva såhär utan att säga mer men går allt som beräknat så kommer ni få veta inom sinom tid, jag lovar! Och nej, det är troligtvis inte de det låter som ;)

2010-09-26

Min humor är nog rätt kass egentligen. Vi satt och tittade på Välkommen åter på TV4 Play förut då Reinaldos telefon ringde. Han hade precis pratat med en kompis och såg att det var han som ringde upp igen så Rei svarar typ:
- Amen tja, det var länge sen, höhö
Hans kompis börjar pladdra på och Rei försöker hela tiden avbryta. Efter en stund verkar den andra koppla och blir tyst så Reinaldo kan få fram; du, jag tror du har ringt fel! Bosniska är inte min starka sida alltså!

Haha, jag låg dubbel!

Just nu:


Står på huvudet alldeles själv


Får lite hjälp av Reinaldo


Reinaldos tur att stå på huvudet


- Hjääääääälp meeeeeejjjj!


Jag lever!

Nu har jag sovit ut efter två intensiva dagar i Trollhättan!
5 tjejer i en bil, behöver jag säga mer?
Vi körde vilse, skrattade, sov, åt, pratade skit och gillade läget.
Väl i Trollhättan hade vi samtalsövningar, lekar, basgruppssamtal och lunchraster.
Vi checkade in på hotell Bele inne i centrum och Maria och jag stack till shoppingcentret över gatan medan de andra gjorde sig i ordning och drack. Vi gick på restaurang där vi efter maten nästan somnade.
Jag tittade på dokumentären Fula vaginor med killarna och la mig sedan i dvala för ett par timmar.
Hemresan bestod av skratt, tårar, fräscha ögon, morötter som for hej vilt, mat, skitprat och sovande, i alla fall för min del.
Nu har jag vilat ut i 12 timmar, ska ner och möta upp Amanda för en tur på stan och lunch.


Fotosugna tjejer! Haha

Packat:

- Klänning
- Leggins, strumpbyxor
- Underkläder för 3 dagar
- Sovkläder
- Skjortklänning x2
- Klackskor
- Parfymer
- Smycken
- Borste
- Böcker och block
- Långärmat
- Mat och fika
- Kamera
- Laddare
- Medicin
- Smink
- Våtservetter
- Säker något mer som jag glömt

Förresten, sa jag att jag skulle vara borta EN natt?

Packat:

- Klänning
- Leggins, strumpbyxor
- Underkläder för 3 dagar
- Sovkläder
- Skjortklänning x2
- Klackskor
- Parfymer
- Smycken
- Borste
- Böcker och block
- Långärmat
- Mat och fika
- Kamera
- Laddare
- Medicin
- Smink
- Våtservetter
- Säker något mer som jag glömt

Förresten, sa jag att jag skulle vara borta EN natt?

Ingen uppdatering!

Idag har det varit fullt upp nästan hela tiden. Nu har jag precis lagt över musik till mobilen och ska äta lite. Måste packa, vilket jag inte alls har börjat med. Måste även duscha och måla om naglarna. Komma ihåg allt jag ska ha med mig måste jag också göra.
Shit!
Drar i alla fall till Trollhättan med skolan imorgonbitti runt 5.45 och kommer hem igen på tordag kväll. Ses på fredag!

En liten rolig sak bara

R sa igår eller förrgår kväll att jag är så utländsk man bara kan bli. Skrattade då jag trodde att han skämtade men det låg tydligen lite sanning bakom det hela. Han tycker jag är mer utlänning än de flesta andra "riktiga" utlänningarna då jag blev mer upprörd över SD:s framfart än nästan alla andra! Haha
För många år sedan sa även min mamma att det nog bodde en liten afrikan i mig och att jag fötts i fel land, eller något i den stilen.
Tur att det fortfarande finns hopp bland oss svenskar, jag! ;)

2010-09-20

Imorgon måste jag packa. Jag älskar att packa! Helst ska det vara mer än dubbelt så mycket än jag egentligen behöver, så får se om jag packar ner kläder för en vecka och smycken för minst 15 ombyten som vanligt!

Nu kollar vi Dexter och imorgon har jag tvättstugan hela dagen, intressant? Nej.

Är förresten fortfarande upprörd över SD:s "framgång" i valet. Varit småförbannad hela dagen över att se hur många som faktiskt går på deras skit-propaganda till politik.

De riktiga kackerlackorna;

Läste någonstans att ordet blatte från början kommer från den vanligtvis hatade kackerlackan (blattaria el. blattodea).
Alltså har ordet innebörden av att man är oönskad, lever på andra och vägrar dö. Just nu tror jag att SD:s medlemmar skulle kunna kallas blattar, faktiskt..

"Det förekommer allergi mot kackerlackor. Se insektsallergi"
- Jag tror jag har fått ännu en allergi..

Innan jag säger god natt...

...så vill jag bara säga att det finns fler än dem som är under 18 som inte borde få rösta.

726

Det är ungefär så många som röstade på SD till Västerviks kommunval enligt SVT:S hemsida.

Så djupt besviken.

Jag är så fruktansvärt besviken på min nations invånare.
Att så pass många verkligen röstade på ett främlingsfientligt parti. Ett parti som står för en tillbakagång i utvecklingen.
Hoppas nästan att dem kommer få uppleva krig, förtryck, svält, hat och oroligheter här i Sverige och att dem då inte ska ha någonstans att ta vägen. Då kan dem sitta här i sitt älskade lilla land och njuta.

Jag är så djupt besviken på er.
På alla er lågutbildade, inskränkta och tillbakasträvande människor.
Hat föder hat och ni födde just mitt.

Vad i helvete!!!!!!

Tror jag flyr landet snart, det här är ju pinsamt!
Vi som ska stå för välfärd, framgång, rikedom, jämställdhet, industrisamhälle och utveckling.
I skrivande stund har SD 7,6%, jag tror jag mår illa.

Reinaldo sitter här och pratar...

...om att pullera bilen.
Haha!

Nattänkande

Jag undrar hur livet sett ut idag om vissa saker skett annorlunda.
Hur hade jag mått, vad hade jag gjort och vem hade jag träffat?
Vad hade jag tyckt om, vem hade jag umgåtts med, vart hade jag bott?

Skulle faktiskt vara lite intressant att veta, eller jag vet inte..
God natt!

Parlamentets valspecial:

"Jag har varit lite främlingsfientlig i hela mitt liv, och titta, jag mår jättebra!"
- Petra Mede

Imorgon smäller det!

För er som inte röstat än - gör det imorgon!
Huvudsaken är inte VEM du röstar på utan att du röstar och på så sätt förhindrar SD att komma in i riksdagen. Är det ex. 50.000 personer som röstar på SD så behöver vi mer än 1.250.000 som röstar på andra partier. Dem når då inte över 4% av rösterna.
Vi har rösträtt, ta vara på den och använd den!

Skit också!

Råkade värma mjölken väldigt för mycket varmt. Kände dock på den precis innan men hade nog inte rört om så det varma var i botten. Jästen förstördes eller något liknande och kvar efter jäsningen var en degklump. Kvar efter ugnen var små degklumpar med kardemumma och vanilj. Lagom kul att slänga allt!
Nu står det i alla fall kladdkakemuffins på spisen och svalnar, dem smakade mycket bättre!

Kommentarsvar




Maria: Haha BitchMia, ja jag ska ju baka har jag ju precis skrivit! ;)
Nej men jag menade mer i största allmänhet, folk tänker så mycket på sin outfit och bloggar om den, men ärligt talat bryr jag mig mer om bakning! Haha

Bella; Jo jag hoppas bullar är godare än en stickad tröja, HOPPAS! ;)
Degen står på jäsning nu i alla fall.

Jag funderar på att baka..

.. och jag är sugen på choklad så kanske en kladdkaka med kokos. Men jag har samtidigt jäst här hemma och tänkte baka bullar. Det är ju också gott.
Och det värsta är att det är sådana här problem som jag anser vara viktigare än exempelvis min outfit för dagen, haha.

Think before you post


2010-09-16

Nu har jag bestämt mig, jag har pluggat klart för idag!
Jag har skrivit, läst och skrivit lite till för att sedan spara det på mitt ypperligt snygga USB-minne jag fick av Rei i julklapp. En otroligt nördig The Sims-diamant i grönt! ;D

Och på tal om något helt annat, igår såg vi To Paris with love och jag rekommenderar den verkligen!
En inte helt väntad handling med action, spänning och terrorism.

From Sarah with love, god natt

En tanke bara,

Något slog mig nyss. Jag har tittat på massor av filmer om invandring, politik, SD och diverse annat men en sak bara.
Vem av oss är egentligen svenk?
Vi invandrade ju faktiskt till Sverige för ett antal år sedan och förtryckte ursprungsbefolkningen.
Är det då vi som "grundade" Sverige som är svenskar eller är det dem som bodde här först?

Jag blev fan kluven nu, jag som alltid trott att jag var äkta svensk! Känner mig något fruktansvärt grundlurad nu.. Fy

Ablisa

HAHA! Asså de är no typ dom väääärsta fjortizzarna jag nånsin sett typ asså! Asså dom sjunger typ o så, typ.


Alla bilister

Jag hittade en film som jag precis kollat på. Jag är fortfarande tagen av den då jag vet att det inte finns några ursäkter eller bortförklaringar, det är såhär det många gånger är.
Se den, förstå den, kom ihåg den.


I aint gonna say nothing but:




Tror jag har någon väl utvecklad färdighet vad gäller att hitta konstiga märken på Discovery-äpplena! Kanske därför sorten heter just Discovery? En ny "bild" varje gång..
Förra gången: ett R



Det nya och gröna i köket


Det är inte lika liten och plockigt som det ser ut men såhär blev resultatet på bild och vi är supernöjda med det!


Citronmeliss som vi placerat under hyllan

Tavlorna:



Skålarna från Höganäs

Smygtittaren



Det här lilla äcklet satt i vårt sovrumstak igår kväll när vi skulle gå och lägga oss.
Tog flera bilder och på dem flesta syns både hår och ögon. USCH!

Bildboom?


Har just lagt in alla nytagna bilder på datorn. Jag är dock så trött just nu så jag tänkte gå och smygsova lite tills Rei kommer hem! Bilderna kommer alltså lite senare. Ovan har ni i alla fall en bild på hur kameran ser ut, ungefär! ;)

Kloka ord

"Ett ord utan betydelse är inte ett ord, utan ett tomt ljud"

- Vygotskij

2010-09-12

Nu har jag äntligen rensat klart för idag, resten åker in i kylen! De svarta trumpetkantarellerna och trattkantarellerna är förstekta och packeterade.
Rei sätter upp hyllor i köket som vi köpte på IKEA igår och om en stund ska vi åka hem till mamma och äta middag.
Under dagen har vi även varit och tittat på en säng som vi förhoppningsis ska få om ett par veckor. En säng på 1.40 istället för vår nuvarande 1.20 där man får fjädrar i ryggen när man ligger..

Dåligt med bilder just nu och det är jag medveten om. Slänger kanske upp bilder imorgon.

Just human?

Många gånger har jag ställt mig frågan; är människan god eller ond?
Vi formas alla till att bli en social individ med egna tankar, åsikter och vilja. Vi anpassas till vår miljö och vi bygger upp en värdegrund genom dem runt om oss.
Redan som nyfödd söker människan närhet, trygghet och ömhet. Vi söker uppmärksamhet och bekräftelse för den vi är, vi vill bli sedda och förstådda av vår omgivning.
Människan vill bli stimulerad och formad och samtidigt få ny kunskap. Vi vill utvecklas och göra framsteg.
Vi vill känna kärlek och känslan av att bli älskad.

Saken är bara den att det är någonstans här som det kan bli fel. Det kan bli fel i livet redan som nyfödd.
Att födas in i en kall, rå, hatisk och misär-liknande miljö tillfredsställer ingen.
Att aldrig få känna trygghet, närhet, värme, kärlek, uppmärksamhet eller bekräftelse och att aldrig få känna att man stimuleras till att utvecklas ytterligare genom kunskap och lärande.

För mig är det svårt att sätta sig in i hur ett liv som inte ens får de basala behoven blir tillgodosedda.
Att inte längre vara formad av sina egna tankar, åsikter och vilja utan mer en docka som följer varje rörelse, varje förändring, utan att själv kunna styra.
För 9 år sedan inträffade en av den nutida världens största tragedier, ett terrorattentat som kom att skaka en hel civilisation. Nästan 3000 personer dog i samband med attacken och ett krig mot terrorismen startade.
Kriget har tagit fler liv än själva attacken som utlöste det.

Vart kommer denna ondska ifrån? Beror den på okunskap? Hade många av vår tids uppmärksammade brott, krig och massmord kunnat stoppats ifall bildning kring det sociala samhället varit större?
Hade vi kunnat förhindra dessa attentat med förståelse, kunskap, lojalitet, medmänsklighet, solidaritet och en hjälpande hand?

Idag har vi:

Åkt på en spontantripp till Linköping och Ikano-huset eftersom Rei vaknade vid 8 och drog med mig upp.
Jag har övningskört både dit och hem och det gick faktiskt rätt bra att köra inne i Linköping!
Hem men oss fick vi hyllor, toasits, påslakan, kökssaker, lampa till skrivbordet/datorn samt lite kläder till mig. Köpte en tunika, ett linne och strumpor.

Vi hade en jättebra och mysig dag tillsammans men nu är jag helt slut! Somnade ju lite efter 2 till skillnad från gubben som däckade vid 22!

Både Rei och jag är lite inställda på att det är söndag, riktigt skönt att vi är lediga imorgon med! Då drar vi nog ut till skogen igen och kollar om vårt svampställe fortfarande är "oupptäckt"!


Det är numera 9 år sedan..

.. tagedin med World Trade Center inträffade.
Minns dagen, hedra den och sörj med de överlevande och närstående.
Krig leder aldrig till något bra, aldrig.
Vi lever fortfarande på samma jord, ta vara på den åt nästa generation.


Ghetto witness

So ya need to hive your kids,
hide your wife,
and hide your husband cause it's a raper in this town!

Your so dumb, you'r really dumb. For real.


Demokrati

Jag hörde en gång, "demokrati som demoktrati, all demokrati är bra!"
Sverigedemokrati - en demokrati utformad för Sverige. Det låter ju toppen!
En demokrati av jämställdhet, tolerans, självständighet, trygghet och utformad för oss.

Sedan kommer man till Sverigedemokraterna och jag kan inte riktigt hålla med längre.
Demokrati är inte alltid bra.
Demokrati ska vara solidarisk, för alla. Människa som människa, vi bor alla på samma jord.

2010-09-10

Idag har jag bara gjort behövliga saker. Tvättat i 6 timmar, fixat med köket, rensat klart svampen, sorterat all tvätt och framför allt - fått tag på Knutagård-boken som jag behöver! Väntar nu på att ägaren ska ringa så vi kan bestämma när jag kan hämta upp den.
Mitt hjärta är ledig denna helg med (!!!!!!!!!!!) så vi kör på fredagsmys ikväll! Helt underbart!
För er som inte vet så är lediga helgar vääääldigt sällsynta hemma hos oss även att det är något som är så obeskrivligt skönt!
Nu ska jag fortsätta pyssla lite och göra mig i ordning, bättre sent än aldrig liksom! Haha

Tips på vad vi ska äta ikväll?

Tjejlistan 2010

I Brist på annat så tar jag och gör denna som jag hittade:

 

Vem var den senaste killen du strulade med? Reinaldo I guess?

Hur många killars telefonnummer har du inlagt i din mobil? - Dem jag vill ha, och några till

Gillar du nån nu? Inte gillar, älskar!

Vad gjorde du inatt? Somnade runt halv tolv för att sedan sova som en stock tills jag var tvungen att gå upp igen..

Och i förrgår natt? Då sov jag och rätt bra om jag inte minns fel

Vad gör du innan du ska sova? Kräver en god natt-puss av Rei

Kan du prata med din mamma om allt? Nästan allt

Hade du berättat för dina föräldrar om du blivit gravid? Mamma i alla fall!

Hade du blivit glad om din pojkvän pussade dej? Ja, men han sover just nu så skulle nog mest bli lite chockad ;)

Choklad eller glass? Glass!

Push-up eller T-shirtbh? Äger ingen push-up

Stövlar eller sneakers? Beror på årstid och väder

Kjol/klänning eller jeans? Beror också på vädret

 

Åtta f a k t a.

Hemstad/ort: Västervik

Hårfärg: Mörkblond

Längd: ca 1.70

Frisyr: Har nog ingen, lååångt hår som växer och blir längre

Ögonfärg: Gröna

. Skostorlek: 40

Humör: Är trött ett humör?

Vänster eller högerhänt: Höger

 

T i o s a k e r o m d i t t l i v.

Har du nånsin varit kär? Ja, det är klart

Tror du på kärlek? Ja, jag vet att den finns

Har du gjort något inom kärleken som du verkligen ångrar? Ja

Har du någonsin fått ditt hjärta krossat? Ja, ett flertal gånger

Har du någon gång krossat någon annans hjärta? En kan ju hoppas, moahaha!

Har du nånsin blivit kär i din bästa vän? Ehm, nej.

Har du nånsin älskat någon utan att tala om de för honom? Att vara kär i någon och att älska någon är inte samma sak för mig, så nej.

Är du rädd för att starta ett förhållande med någon? Känner inte att jag pallar två för tillfället, haha

Har du nånsin haft en hemlig beundrare? Ja, om denne är hemlig, hur ska jag då veta det?

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Inte kärlek, men attraktion och nyfikenhet

 

T i o s a k e r ;D e t d ä r e l l e r d e t h ä r

Kärlek eller pengar? Kärlek

Vin eller öl? Vin

Dag eller natt? Svårt, natt är ju rätt skönt det med.

One night stand eller förhållande? Aldrig haft ett One night stand så jag vet faktiskt inte.

Tv eller internet? Internet

Pepsi eller cola? Cola

Vild fest eller romantisk hemmakväll? Romantisk hemmakväll

Färgfoto eller svartvita? Färgfoto är nog det jag föredrar

Telefonkontakt eller face to face? Telefon om det är något formellt, typ försäkringskassan eller liknande, annars face to face

Bilddagboken eller myspace? Är inte inne på något av det. Facebook? Ja

 

T i o "H a r d u n å n s i n".

Har du nånsin blivit upptäckt när du smitit ut? Ja, en gång när jag skulle rymma från sjukhuset, haha

Har du nånsin viljat ta livet av dig? Ja

Har du nånsin gjort något du ångrar? Ja, det tror jag alla har

Har du hoppat bungy jump? Nej

Har du nånsin varit med i en olycka? Ja

Har du nånsin ätit en hel tårta? Nej, en liten kanske, men då är det nog en bakelse..

Har du nånsin önskat att någon ska göra dig riktigt illa? Haha, ja

Har du nånsin gått på bio ensam? Nej

Har du nånsin gillat någon utan att de vart ömsesidigt? Ja

Har du nånsin tyckt att världen suger? Ja, och det gör jag fortfarande periodvis, även om jag skulle uttrycka mig lite annorlunda kanske.

 

T i o K ä n s l o r.

Saknar du någon just nu? Nej inte någon jag tänker på direkt men självklart alla kompisar

Är du glad? Ja, eller neutral mer kanske.

Är du fundersam? Ja, nästan jämt.

Är du uttråkad? Ah jo, annars hade jag nog inte suttit med den här nu?

Är du tysk? Nej? Eller?

Är du finsk? Hm, hör detta ens till tio känslor?

Är dina föräldrar fortfarande gifta? Fortfarande? Aldrig varit om jag får be, haha

Gillar du någon just nu? Ja, många

 

O m d i g:.

Hur mycket är klockan just nu? 00.19

Namn? Sarah Svensson

Vart bor du? Västervik

Hur många barn vill du ha när du blir stor? Beror på hur situationen ser ut och vad vi känner då men kanske två eller tre.

Vill du gifta dig? Ja

Rullar du spaghettin eller skär du den? Äter den

Har du ätit sushi? Nej

Favoritglass? Mjukglass tror jag

Hur många olika sorters flingor har du i köksskåpet? En sort, de vanliga

Humör? Neutralt

 

F y r a G r e j j o r.

Har du någonsin blivit jagad av polisen? Haha, njaa

Har du en hund? Nej

Sover du helst själv eller med någon? Om någon är Rei så ja, annars nej.

Tror du på spöken? Andar, ja.

 

S k u l l e:.

Skulle du vilja vara längre? Haha nej

Skulle du vilja kyssas nu ? Nja, är inte speciellt sugen

Skulle du vilja dricka dig full nu? Nej, jag dricker knappt

 

K a n:.

Kan du röra på öronen? Ja lite

Kan du slicka dig på näsan? Nej

Kan du kolla i kors med ögonen? Ja

Kan dina föräldrar lita på dig? Ja det tycker jag

Kan du låta bli att prata på 4 timmar? Haha nej jag tror inte det. Eller om jag är ensam hemma och telefonen inte ringer. Fast då kanske jag sjunger istället? Hm..

Kan du va på en fest utan att dricka? Ja

Kan dina vänner lita på dig? Ja

Kan du tänka att pierca dig i naveln? Nja

Kan du suga? Haha what? Men jo, det kan jag väl

Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar? Ja om det är en tråkig affär utan något jag vill ha.

 

H a r:.

Har du någonsin ljugit för dina föräldrar? Ja

Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig? Min mamma, ja

Har du syskon?  Ja, 5 halvsyskon

Har dina föräldrar ljugit för dig? Haha jo det har dem säkert

Har du varit hög den här månaden? Nej, fast är ju i och för sig rätt lång ;)

Har du redan tröttnat på dom här frågorna? Ja

Har du borstat tänderna den senaste timmen? Ehm nej.

Har du pussat någon som är fyra år äldre? Hm, jag vet inte, vi hade ju ett kyssrace på Hultsfred, var liksom inte så personlig som frågade hur gamla dem var då, tyvärr.

Har du haft sex med någon som är tre år äldre: Nej inte just tre år äldre.

Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre? Varför just siffran fyra??

Har du blivit påkommen när du har haft sex, om du har haft det? Nja, jag vet inte riktigt.

Har du ljugit på någon fråga än då? Nej

 

V e m:.

Vem älskar du? Rei, min familj, vänner och mycket av livet och jorden.

Vem hade du senast sex med? Rei

Vem vill du bli full med? Ingen

vem är den bästa artisten/gruppen? Kan nog inte säga någon speciell faktiskt.

Vem pratade du senast i telefon med? Mamma om jag inte minns fel

Vem är snällast i världen? Ja inte är det någon jag känner i alla fall, men typ någon fredsaktivist som arbetar med fattiga barn i tredje världen kanske?

Vem vill du prata med? Den sovande mannen på soffan kanske?

Vem sov du senast med? Rei

vem vet allt om dig? Ingen, men ett par vet mycket

Vem kramade du senast? Mitt hjärta såklart! :)


2010-09-09

Första redovisningen avklarad. "Ledig" tills tisdag.
Nu ska jag rensa tankar, klura ut mat och chilla vidare!
Hörs senare.


Kan någon förklara snälla?

Såg en raklamfilm nu från Försäkringskassan på blogg.se's startsida och jag bara undrar, vad gör denna medelålders och halvt obehagliga gubbe där?

"Vi har en sista överraskning till dig" står det efter att han lagt av sitt ondskefulla/obehagliga skratt. What!? Jag vill väl knappast ha en överraskning av honom!


2010-09-07

En dag som mest bestått av plugg och gäsp.
Elgiganten hade verkligen slut på ALLT jag hade tänkt att köpa så nej, ingen skrivare än.
Dator har tydligen ett hjärta, processor, och på OnOff kunde man köpa en vars hjärta var som en pensionär typ, haha. Köpte inte den, vem vill ha en kärring på sitt ansvar liksom? Och ett års garanti på na med..
Nej nu ska jag sova, god natt!

Irritationen flödar

Jag irriterar mig något förbannat över hur svårt det ska vara för facebook att ladda upp bilder, suttit i snart en timma med hemskt små resultat. Nu ger jag upp. Jag går och lägger mig istället, eller ja, kör vår vanliga kvällsritual - väcka Rei på soffan.
Blev ingen skrivare förresten, Elgiganten stängde ju vid 18 trots att jag var helt övertygad om att det egentligen var vid 19. Så imorgon ser du oss där, INNAN 18!
Imorgon blir det skola hela dagen med basgruppsarbete samt föreläsning om Bildning.
God natt

Tjena självutlösaren!


> Första bilderna!


Första bilden!


Do I have to say more?


Haha, den liiiilla liiiilla katten Ezter..


Rei fotade i farten på väg hem från svampskogen. En supersöt kossa!

Nu ska jag duscha för sen har jag bestämt att vi ska iväg till Elgiganten (Reis favvoaffär) och köpa en multiskrivare (skrivare, scanner) för mina födelsedagspengar!

Alla presenter

Jag har fortfarande inte haft tid att lägga in bilder på mina presenter men förhoppningsvis så hinner jag göra det imorgon.

Mina presenter var i alla fall:

David (lillebror): Halsband som tillhör en ring jag tidigare fått
Farmor och farfar: Pengar och blomma
Ann (syster): Väggdekorer med text (Fånga dagen & Lycka), 2 blockljus
Mormor: Pengar till vad jag helst vill ha samt pengar till ett körkort(!!!) OCH till en bärbar dator till skolan
Reinaldo: Spapaket (kryssning + spahotell) samt fotfil av lavasten, massageolja, massagesak, läppsyl, eterisk olja och en blombukett med ett gulligt kort
Mamma: Systemkamera (Nikon D3000 + objektiv 18-55 mm), blommor
Gustav (Reinaldos pappa): Stavmixer, pengar och blomma
Moster med man och mina kusiner: Armband från Humanity och presentkort från H&M
Belinda: Halsband

På onsdagen då min födelsedag egentligen var så fick jag även en bok, ett ärvt armband och två tavlor från Kårö.

Mitt uppe i allt så vet jag inte om jag har glömt någon eller något men jag tror att jag har fått med allt, påminn gärna annars!

Svar på kommentarer



Maria: Vi har inte bokat något eftersom jag måste kolla lite hur det kommer se ut med schemat i skolan och så men troligtvis i slutet på oktober om det funkar då! :D

Lina: Jag fick en Nikon D3000 med ett 18-55 mm objektiv av mamma! :)

Bella: Haha ja jag förstår det! Men jag har nog fortfarande inte riktigt fattat att jag fått allt! Och idag fick jag ännu med, helt sinnes!

Presenter:

Jag är fortfarande helt ställd. Jag fick ett helt spapaket av hjärtat. Vi ska åka till Lettland och övernatta på ett spahotell någon helg framöver. Fy vad jag längtar!
Fick även en annan dunderpresent, en systemkamera!!
Alltså jag har fortfarande inte fattat att JAG äger en, jag som suktat efter en i flera år!
Fick massor av annat också men vi ska nog ge oss ut i skogen snart, precis som förra helgen, så jag uppdaterar nog mer ikväll! Kan ju ta kort på presenterna med nu när jag har en bra kamera! :D

Dagens vrålshopping!

Idag drog jag ner till stan för att inhandla lite saker jag faktiskt behövde, och lite till.
En sjal
Tunika
Nagellack
Läppglans
Tofsar
Pumaskor
Lång, stickad tröja
Kalender
Kollegieblock

Nagelsticks
(Det fetstilta behövde jag faktiskt)

Efter shoppingen gick jag och mötte Sofie från min nya klass och som även hamnade i samma basgrupp som mig. Vi tog en fika på Morella, pluggade och umgicks ett par timmar, jätte trevligt!

Imorgon ska vi mötas i Vimmerby igen, hoppas det blir kul!
Nu ska jag mysa lite med Rei, hörs.

Mot oändligheten och vidare!

Har sovit ett par timmar och nu suttit vid datorn eller par timmar.
Rei skriver ut papprena jag behöver tills fredag och jag läste lite i boken vi ska läsa i natt.
Är för lat men måste duscha.
Rei kommer hem vid 17 och då ska vi till mamma och äta middag för att fira min födelsedag.
Tror vi svänger förbi systemet med, bara för att jag nu kan!
Idag är vi även officiella sambos! Skickade in papper till skattekontoret för någon vecka sedan och datumet var satt till den första.
Det nya sambo-livet börjar nu. Det har ju egentligen pågått ca 1½ år men nu är det officiellt och på allvar, haha.

Hörs!

RSS 2.0