Åh!

Ibland blir jag riktigt förbannad, så arg att jag börjar gråta av frustration. Ungefär så som det är nu.
Vem fan kan avgöra hur jag har kul?
"Du är ung, du ska gå ut och ha roligt!"
Men VEM kan avgöra att jag har jättekul på en fest eller på krogen bara för att jag är ung?
Och påpekar jag att jag kanske vuxit ifrån det och inte längre ser det jätteroliga med det så blir svaret "ne ne men du har väl inte roligare hemma?"
Jag vet inte hur du var när du var ung eller vad du tycker att du missar nu när du har ansvar men låt mig ha mina egna tankar och värderingar om saker och ting så kanske jag också hittar något jag tycker är kul.

2010-04-29

Satt och kollade runt lite och hittade ett par väldigt udda skor. Jag har sett skor som ser ut som hästhovar men detta var något nytt:


Ser ju ut att vara en fin liten klack på dem med;)
Skulle vara så förbannat roligt att ha dem där på sig någon gång, kanske när man tar en tur på stan eller varför inte på krogen? Uppmärksamhet skulle man nog få i alla fall..



Dessa såg inte heller allt för sköna ut..

Och tänk dig efter en dag med dessa:

Barn är mer än ett substitut

Något jag irriterar mig på är att många nu för tiden verkar skaffa barn för att fylla något hål. Barn är mer än ett substitut för att göra en "lycklig". Det är ett enormt ansvar som kommer med det. Visst jag tycker det är jättesött med gravidmagar med gulliga tunikor över men det börjar gå överstyr! Många som stolt visar upp sina magar är inte mer än 18 år, bor hemma, haft det trasligt i tonåren och gör slut med sin pojkvän som kanske fått gravididiteten påtvingad.
En graviditet slutar med ett nytt liv, en ny uppväxt, en nu människa.
Vet flera som satt på IV (individuella programmet för dem som inte kommer in på gymn) eller komvux (plugga upp sina betyg eftersom man inte klarade av gymn) som blir med barn och helt plötsligt blev dem ansvarsfulla, mogna, viktiga föräldrar som kan allt och absolut vet sitt bästa för sitt barn.
I framtiden ska dem utbilda sig, skaffa hus, gifta sig, ha ett bra jobb, skaffa syskon till sin förstfödda osv. Ska bli riktigt intressant att se om ca 10 år hur många av dem som verkligen lyckats med det för jag menar, vem vill INTE att framtiden ska se ut så?

2010-04-28

Nu börjar jag äntligen varva ner och känna mig lite trött. Dagen började med jobb mellan 8.30-15, en alldeles lagom jobbardag!
Åkte sedan hem till mamma och följde med henne ner till stan. Köpte ett linne på Lindex som jag ska ha på Valborg. Åkte sedan hem till min lille plutt och gjorde en couscous-sallad till middag, mums!

Idag har jag även tagit tag i saker och ting (ÄNTLIGEN!) och anmält Reinaldo och mig till en Handledarkurs den 20 maj så vi kan börja övningsköra! Jag har även skickat efter en hälsodeklaration, papper till Reinaldo och något papper till mig som även dem behövs för att jag ska få ge mig ut på vägarna.
Enda nackdelen är väl att det är en automatbil men Reinaldo är mitt upp i att lära mig att man bara använder EN fot till att både gasa och bromsa, för den andra ska man växla med så den foten ska jag ge fan i att använda!


Och här är då 'vår' metallicgröna lilla snygging!

-

Och på tal om något helt annat nu. Jag vill åka till Ullared idag idag idag! Har skrivit upp en inköpslista och hoppas verkligen att jag hittar det mesta jag behöver och vill ha. Listan är nästan ett helt A4 och har tänkt att kolla efter allt mellan bilstereo till hårinpackning och mycket däremellan!

Nu ska jag fortsätta kolla runt på nätet lite för att sedan väcka min minigris på soffan för nästa destination; SÄNGEN!

Förändring

Sedan jag la ner mitt skrivande så har en del saker förändrats. Många till det bättre - tror jag i alla fall.

Jag har börjat jobba mer. Jag hoppar in på två ställen, ett gruppboende (där jag även ska jobba i sommar) och en förskola där jag nu gått runt på alla fyra avdelningar.
Nackdelen med förskolan för mig är att jag är väldigt mottaglig för sjukdomar - oavsett vad!
Så nu sista vändan blev jag förkyld igen, precis efter att jag blivit bra från den förra slängen.
Reinaldo har köpt en bil, en jättefin Volvo s80 som gjort oss mycket friare! Vi kan numera åka vart vi vill, utan att behöva fråga någon annan om lov för att låna en bil. Själv tänker jag skriva in mig på körskolan för att kunna börja övningsköra. Körkortet kommer längre fram då pengar till det förhoppningsvis finns.

Vi blickar framåt här hemma.
I sommar börjar jag troligtvis mitt arbete i slutet på juni - början på juli. Vi planerar små utflykter som numera är mer inom räckhåll.
Om ca två veckor åker vi till Ullared med Maria och shoppar hem lite. Har inte varit där på flera år så ser verkligen fram emot att åka dit!
Senare på sommaren blir det nog en liten tur till Astrid Lindgrens Värld över dagen med Belinda. En övernattning med en kanadensare, Reinaldo och jag och eventuellt mamma och lillebror också.

Till hösten har jag sökt in till en distansutbnildning under helfart som jag hoppas jag kommer in på. Utbildningen är Socialpedagog vilken är under tre år med ca 60 sammanträffar i Vimmerby, perfekt!

Det mesta börjar som sagt ordna sig, vilket både syns och känns.
Tror även att bloggen ska bli bättre uppdaterad hädanefter, i alla fall bättre än vad den blivit nu de senaste månaderna!

RSS 2.0