En månad kvar till julafton!

Ni som känner mig väl kanske vet att jag älskar grisar, och mamma vet att jag även velat ha en minigris sedan jag var runt 15 kanske, men jag fick ingen. Dels för att vi hade en katt (tror dock Ezter hade älskat en själsfrände) och sedan för att dom var tröga, smutsiga, leriga, stora, icke ett husdjur samt att vi hade trägolv vilket deras klövar tydligen skulle förstöra. Ja, de flesta anledningar kom mamma på, även sådana som inte var sanna. Grisar är nämligen smarta och lättlärda men har en egen vilja, som tydligen är ganska stark. Men okej, har inte katter det? Hm.
Jag ska i alla fall ha en gris någon dag, även att Rei inte heller gillar tanken. Den enda tanken som slår mig är att mamma och han kanske skulle passa bättre ihop.

Läste i alla fall precis om de vanvårdade grisarna här på våra svenska farmar. Blir det en julskinka i år trots dessa bilder?
Att dessa finns är väl föga okänt men att detta resulterat i närmare 90 anmälningar är ganska mycket.

Och här kära vänner, har ni ännu en anledning till att jag hellre äter upp grisarnas mat istället för dem.


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article6179007.ab



Nu sitter jag i alla fall och lyssnar på soundtracksen från New moon där bl.a. Lykke Li sjunger en låt som heter Possibility. Hur lugnande som helst!

Know that when you leave
Know that when you leave
By blood and by mean
You walk like a thief
By blood and by mean
I fall when you leave

So tell me when you hear my heart stop,
You’re the only who knows
Tell me when you hear my silence
There’s a possibility
I wouldn’t know

Tell me when my sigh is over
You’re the reason why I’m close
Tell me when you hear me falling
There's a possibility
It wouldn’t show


Har förresten fått ögoninflammation eller något annat roligt i högerögat. Lika bra att köra på allt man kan få när man ändå håller på, right?
Så idag orkar jag inte ställa mig och snora och laga mat så det blir troligtvis pizza och en film eller något idag, hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0