Julklappar till fler än bara familjen?


Jag tänkte ge ett förslag på en jättebra julklapp som gynnar andra än bara personen du ger den till.
Jag menar, varenda jul så köper man ju julklappar till familjen (om man nu har den traditionen) och de flesta sakerna behöver man egentligen inte.
Föräldrar, mor- och farföräldrar osv har ju redan allt dem behöver. Man kanske fixar en förstoring på sig själv/sin familj, köper en chokladask, någon ny och smart köksredskapsuppfinning eller ja, något sånt. Många säger ju också "det enda jag önskar mig är att få en fin jul med min familj" eller "en stor kram är det enda jag vill ha" så varför inte ge dem det plus någonting annat som garanterat får dem glada, på riktigt?
Dessa julklappar/gåvor kostar inte alls mycket utan som en vanlig julklapp!

Köp ett förlossningspaket för 150 kr t.ex! Detta paket innebär att du ger en kvinna i Kongo chansen att förlösa på sjukhus under uppsikt av läkare. Du som själv är gravid och läser detta, tänk efter. Det finns så mycket vi här i i-länderna tar för givet, ultraljus, besök för att se att barnets utveckling ser bra ut, fostervattensprov, mammakurser, hjälp för förberedelse, BB, läkare, sjuksköterskor, barnmorskor, undersköterskor - allt detta för att sätta DITT barn till världen. Tänk då att endast 150 kr kan ge en annan kvinna i en helt annan del av världen en möjlighet till att få en del av det vi får - en förlossning på ett sjukhus!
Denna present gav min lillebror David och jag i morsdagpresent till mamma och ja, hon blev jätteglad!

Det finns även så många fler gåvor och paket att köpa, du kan ge ett barn välling, vitaminer, mat till barnhemsbarn m.m. m.m. m.m.!

Fler exempel på biståndspaket:

- Glasögon 100 kr
- HIV/AIDS kurs 50 kr
- Kokkärl 50 kr
- Grispaket (3 suggor, 1 galt, foder i en månad, vaccionation) andel 250 kr, helt paket 2500 kr
- Kurs i ekologisk odling 120 kr/1440 kr
- Skolavgift 260 kr
- Traktor, andel 135kr


Det finns även förskolsbygge, skolfrukost, cyklar, microfinansieringar, kurs för fosterföräldrar, fårpaket, kycklingpaket, julfest för 4 gatubarn, julgris osv.

Då man köpt någon av dessa gåvor så får du designa ett gåvobevis/diplom där du får fylla i vem presenten är ifrån och namnet på den som ska få beviset.
Gör skillnad istället för att bara ta upp lite mer plats i farmors kökslådor i år!

Så, gå in på www.webaidshop.se eller på
min EGNA INSAMLING: http://www.webaidshop.se/insamling/insamling.aspx?id=81
På min egna insamling kommer jag försöka samla ihop pengar till p+rojektet att föda på sjukhus! Så kom igen, var med du också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0