2009-10-23

Nu har jag börjat komma in i höst/julstämning! Häromdagen köpte jag en stilren och fin adventsljusstake på Åhléns samt en liten lykta för värmeljus som blir fin i köksfönstret.
På höstmarknaden som var köpte jag även något sjukt kul! Det är små kornaktiga saker som man lägger i en liter vatten och dagen efter är dem stora som spelkulor och har en skit mysig geléaktig och kall konsistens.
Dessa kan man plantera blommor i, sänka ner värmeljus i, ha som prydnat eller som jag, leka med. Haha
Här hittade en ett ställe som säljer dem: http://www.lafleuriste.se/vattenparlor_000.htm

Det står att dom sväller upp till 200 gånger så mycket och dem finns i massor av olika färger och storlekar, kul grej tycker jag!
Vi ska ha en vas med dessa nu vid julen med en typ glaskopp med en värmeljus i nedtryckt en bit så att pärlorna riktigt glittrar på kvällen!

Igår var jag hos tandläkaren med och filade ner en tand som jag var så smart och bet av en flisa av. Och ja, jag bet i en metallbit.....

Nej nu ska jag fortsätta lyssna på min musik och ta och städa lite, Rei hittade en massa munstycken till dammsugaren för ett tag sen och det fanns bl.a. ett stycke när man vill damma, den sjukt bra "uppfinning" som gör det så grymt mycket enklare att damma här i lägenheten.
Tänkte göra det lite fint tills Rei kommer hem eftersom jag höll honom vaken till ca. 2 igår natt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0