Stockholms chokladfestival!

Nu är det dax för Chokladfestivalen i Stockholm på Nordiska museet. Där kommer diverse utställare, chokladkonstnärer m.m. m.m. m.m.
Det kommer även att vara kladdkake-SM och en tävling för 10-14 åringar där dem bakar kladdkaka. Årets konditor kommer även att utses!

Detta utdrag hittade jag på en av hemsidorna:
Frukt och bär, kryddor och sprit, kaffe och salt... Dessutom choklad med smak av kanel, lakrits, rosépeppar, rom, hallon, passionsfrukt och mycket mer. Festivalen är en självklar plats för den chokladintresserade som letar nyheter, vill träffa experter eller frossa i praliner, chokladkakor och bakverk.


Här kommer lite underbara bilder! Se och njut av chokladkonsten!




Chokladängel


Och sen favoriten:


Nu tror jag att jag ska dra och dra ner mot stan snart och köpa lite snören så jag kan göra fler armband/fotlänkar! Bilder på mina hemmagjorda smycken kommer lite senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0