2010-08-05

Kul att ha das mensvärk from hell idag! Vet knappt vart jag ska ta vägen!
Senare idag om vädret håller i sig så ska Reinaldo och jag ut på vegetarianjakt = svampplockning! Vi pratade igår på jobbet om  hur man blir när man plockar svamp.
Då man hittar mycket på ett ställe blir man ju världens egoist, trots att man vet att man ska dela på det hemma i alla fall! Saker som "hitta ditt eget ställe", "det här är mina, stick" eller "jag tror jag såg där borta med, gå dit och kolla!" är nog ganska vanliga. Är det alltså djuret i oss som kommer fram då vi själva är ute för att plocka mat?
Om det är så kanske det inte är så fel att kalla det vegetarianjakt trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0