2010-08-25

Dåligt med uppdatering nu senaste tiden! Igår fanns det dock en riktigt bra/dålig anledning till att jag inte kunde uppdatera så mycket, internet funkade inte och mobilen vägrar posta mina inlägg!

Då internet väl kommit igång så var det dax för oss att äta lite för att sedan ge oss ut i skogen och leta svamp igen. Denna gång hittade vi nog upp emot ett kilo! Det var dock inte helt smärtfritt, 30-40 minuters letande, genomblöta skor (träskskog) och svamprensning i ett par timmar!
Reinaldo gjorde det dock lite lättare då han
satt och klagade hela tiden, påstod att jag inte gjorde någonting, ville ha en ny pensel, ville ha tillbaka den jag hade för den såg bättre ut, ville ge bort allt så han slapp rensa, dödade smådjur med kniven, gjorde svampen halvt ren och gav den sedan till mig eftersom jag verkade ha "naturlig fallenhet" för det här med att både hitta och rensa svamp osv osv osv.

Andra saker han slängde ur sig var exempelvis:
- Sarah, du har liksom näsa för det här med svamp, jag har mer fötter för det.
Det han menade med det var att vi hittade en massa svamp - så fort han lyfte på fötterna, eftersom klantgubben hela tiden STÄLLDE sig på dem! Men vad han menade med näsa för det vet jag inte, haha, typ att jag luktade mig fram till dem kanske? Svenskan rullar på här hemma ska ni veta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0