Ålandskryssning, bilder


Middagsbuffén


Mamma och jag satt och tog en drink (min var skit god!!)


Försökte förklara för henne hur man tar bilder utan att dem blir suddiga


Frukostbuffén


En av de sjukt långa korridorerna! Det står en människa långt där borta, typ i mitten av korridoren..


Körde en hoppbild med sportmode-inställningen på mobilen


Tog denna chockerande bild! Ni som inte förstår vad den visar så är det en bild på alla de människor som kommer och ska gå in lastingången/bilvägen till båten för att städa. Detta var nog ENDAST ungdomar/utländska! Jag stod och tittade hela tiden då det kom ett hundratal människor och gick in och det var inte en enda ljushårig person!
Då vi var på båten fick jag höra att dem hade ca 400 personer som kom och städade då båten la till i hamnen för att sedan försvinna ut samma väg igen.
Det jag undrar är under vilka avtal dessa personer jobbar och om det är ett sommarjobb eller om dem är inhyrda under avtal som exempelvis bärplockare.
Vet inget och säger inget så har jag inget sagt men jag tycker i alla fall att detta är hemskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0