Svar på kommentar

pessimisten  ([email protected]) om Svar på kommentar:
Jag menar personligt till dig. Eftersom du själv tycker du haft det svårt, så tycker jag trots din ringa ålder du borde tänka på vad du säger ( tänker är ju svårare ) om andra, och hur snar du är att döma, när du inte ens bryr dig om att ta reda på hela sanningen om ngn.

men det blir väl lätt lite hybris när man hela tiden får höra hur duktig och perfekt man själv är

Men klokheten kommer väl med åldern kanske. Du verkar vilja ha allt så perfekt utåt, men ngn som snackar skit och dömer andra den inte vet ngt om, är inte perfekt, långt ifrån

Jag ber dig bara tänka dig för nästa gång INNAN du väljer att öppna munnen och klaga på andra, för det finns dem som är formade av större svårigheter än vad du gått igenom. Välj att se bakom fasaden, vem vet du kanske kan hjälpa till istället

Svar: Som du kanske sett så har jag fått flera kommentarer angående dina åsikter och faktiskt, jag håller med dem i vissa saker. Du skriver att jag dömer folk, men vad jag vet så känner vi inte ens varandra så vad gör inte du?
Jag skrev inte inlägget för att klaga på andra, jag skrev det ur min synvinkel och min bild på hur jag tyckte det var.
Klokheten kommer med åldern skriver du också, använder du din riktiga mail så är du ett par år äldre än mig. Du skriver även sådana här saker till mig utan att, troligtvis, ha en aning om vem jag är, vad jag gjort, vad jag inte gjort osv. Vad visar det på? Klokhet som kommer med din höga ålder?
Jag uppskattar verkligen att folk har åsikter och kommenterar men jag tycker att du kunde gjort det i ett inlägg där jag går på någon, klagar på någon eller mobbar någon. Det jag skrev i detta inlägg var helt enkelt en del av en kampanj som BRIS har. En kampanj som uppmanar till att skriva någonting som tyngt dig eller som varit jobbigt. Jag har inte ljugit och jag har inte heller skrivit att jag har haft den värsta uppväxt man kan tänka sig. Bara sanningen, enligt mig.
Och en sak till, att jag har ett perfekt liv, läs lite till i min blogg så kanske du inser att jag aldrig påstått det. Det jag säger är bara att jag har så mycket att vara glad åt. Jag har en familj som älskar mig, en pojkvän som alltid står vid min sida, kompisar som ställer upp, en skola som väntar på mig imorgon, en framtid som ser ljus ut och tak under huvudet. Jag har friheten till egna åsikter och jag vågar stå för dem.
Vill du så får du gärna höra av dig vidare, oavsett vad du vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0