2010-01-02

Skumt, tänkte med vana skriva 2009 men nej, 2010 är det numera.
Jag har inte heller uppdaterat sedan den 26, dåligt dåligt!

Men ja nu ska jag i alla fall uppdatera lite tänkte jag då jag tänkt på det nästan varenda dag.

I veckan åkte vi till Linköping och kollade in mellandagsrean och IKEA, med oss hem fick vi spegeln som Rei suktat efter så länge vi träffats och innan det. Även en hutch som han säger, dvs en möbel med lådor att ha (i vårt fall) kontorssaker, mappar m.m i. Jag hittade även en tunika från Vila och ett linne från JC. Linnet var dock inte på rean men fick ett presentkort av David därifrån i julklapp så jag använde upp det.
Ja mer som har hänt är väl nyår, Maria sov över en natt, Rei och jag var nere och shoppade jeans åt honom och hittade 3 par, var hos mamma och åt mat igår och var ute hos Annika idag och åt samt att vi häromdagen började fixa det som ska bli en inbyggd hylla mellan fönstret och städskåpet där det innan bara var en spånskiva. Vi har alltså tagit bort spånskivan och ska utnyttja utrymmet bakom, (ett gömt utrymme som doldes) så jag har målat sidorna och Rei har sågat till botten så kvar har vi nu att såga ut hyllplan där Soda Streamern, brödrosten och mixern ska stå för att få lite tomt utrymme. Vi satt även spegeln på plats i hallen så nu jäklar kan man spegla sig mer än i bara badrummet!

Igår fick jag även en riktigt bra överraskning vid 11 då jag hör hur dörren öppnas och in kommer mitt älskade hjärta som fått gå hem då det inte var något folk ute. Så vi hade filmmys till filmen I love you man (som rekomenderas stort!) och popcorn och sedan sängen tillsammans! Mys mys mys!

Jag har så mycket att skriva om egentligen att jag glömmer allt nu då jag väl sitter här men ja..
Dagen innan nyår planerade jag även att ge upp livet och sova mig igenom nyår men det gick sådär faktiskt. Men det är ganska skönt att gråta ibland, i alla fall om man inte är ensam. Hotade även med att sova igenom detta år men ja, jag är ju vaken nu så det gick också åt helvete.

I år hoppas jag på följande:

- Få ett jobb som = inkomst = pengar = hjälpa till att betala = känna mig mindre som en snyltare = bättre välmående och självkänsla = gladare Sarah = gladare omgivning = bättre förhållanden till andra osv osv osv

- Jobba på vårt förhållande vilket ska göra det bättre, sundare och lyckligare

- Äta nyttigare vilket jag hoppas ska göra mig piggare då jag för tillfället känner mig som en zombie dygnet runt. Hoppas även att det ska göra mig stabilare mentalt och mer vital eller vad det nu heter samt minska mitt magont

- Ska även, som nästan alla andra lovar, börja träna, inte äta efter klockan 6, sluta dricka och bla bla bla, men jag är realist och jag vet att jag inte har självdiciplin till att träna som man ska, jag är tillsammans med en spanjor och vi äter middag då andra äter kvällsmat och jag dricker sällan och då jag dricker skulle jag lika gärna kunna ha varit utan så nej, jag tänker inte lova något av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0