2010-01-07

Jag har precis konstaterat en sak som jag även gjort många gånger förut, vissa människor borde inte blogga! En del personer har inget att skriva om, särskriver eller bara är jobbiga.
Är dum och "följer" en blogg och den personen gör allt detta, särskriver, har dålig meningsuppbyggnad, skriver om samma saker ex nu har vi precis ätit potatis och köttbullar och jag måste dock säga att potatisen och köttbullarna var jättegoda.
Jo, du skrev precis att du ätit det och då förstår vi vad du menar om du skriver att det var gott, okej?

Att blogga har blivit en trend, I know, tror dels det var därför jag började med en "seriös" blogg. Har haft en annan sedan 2007 kanske, men den är heeeeeemlig för andra, går tillbaka själv ibland och läser och antar att jag mest använde den som terapi för att få ut mina innersta tankar eller något sånt.
Det som också verkar ha blivit en trend är gravidbloggar, alla unga tjejer som är gravida verkar ha en, sedan om dem skriver något vettigt i dem också är ju en annan femma.
Många är roliga och underhållande att titta i, läser ganska ofta en tjej som precis fött sitt första barn, en dotter vid namn Elin. Hon särskriver inte och verkar ha lite innanför pannbenet också och inte bara något inne i magen.
Bloggen är för er som är intresserade bekk.blogg.se

En annan sak också, idag när jag ätit frukost osv osv osv så hittade jag en hel hög med brödskivor under strykbrädat i köket. Lite fundersam blir man ju först, hur hamnade dem där?
Efter att jag löst det problemet och insett att brödet var kruttorrt så slängde jag ner dem i en påse och tog ner dem ner till stan efter att jag varit på Arbetsförmedlingen. I jakt på fåglar så gick jag från Harrys ner mot hamnen men nej, där var det fågeltomt, troligtvis eftersom vattnet var "borta" dvs täckt av is. Så jag fortsätter i blåsten och minusgraderna bort mot Simson. Drog ner mössan lite eftersom jag hade vinden på mig och precis när jag skulle veja för ett isblock som någon så snällt lagt ut mitt på gångbanan så ser jag hur isblocket typ rör sig.(?)
Helt plötsligt står det en ca 1 meters hög svan framför mig och fräser, oj tänkte jag och kör ner handen i väskan och febrilt letar fram brödet innan min tid var över, haha.
Igor och jag blev i alla fall superbra kompisar då jag stod och matade upp mina 7 brödskivor till den enorma svanen. Tror svanen fick för sig att jag var av samma art då min jacka har samma färg, så där stod vi (eller Igor låg ner) och pratade och åt.
Vi hade det skit trevligt där på gångbanan och för att beskriva Igor närmare så påminde han om min vrålfeta katt så antingen var det en stor ölkagge Igor släpade på eller så var det en gravid Igorina, typ.

Folk som körde förbi verkade förresten ha skit kul och för att göra lång historia kort så slutade det med att Rei fick komma och hämta mig med bilen för att jag höll på att förfrysa och varje gång jag försökt att gå tidigare fräste Igor. Några tjejer tog även kort och nej, jag har fortfarande inte fått upp värmen helt..
Bilder på min nyfunna vän kommer imorgon eller något, funderade på att klappa honom lite men visste inte om han var så mycket för kroppskontakt.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte för att vara elak, men du särskriver en del själv. Särskilt när du ska skriva ord som "skitbra", "skithäftig" eller liknande. :)

2010-01-09 @ 20:54:45
Postat av: Anonym

"Skit trevligt", "skit kul". Du särskriver också. ;)

2010-01-09 @ 20:57:54
Postat av: Sarah

Anonym: Ja jag vet att jag använder dem orden och att det egentligen inte är några akademikerord, däremot anser jag att man i det "moderna" samhället använder dessa ord väldigt mycket MEN jag stavar dem rätt då jag skriver dem;)

Detta till de extremfall som jag många gånger hittar, ha en bra kväll!

2010-01-09 @ 22:36:37
URL: http://sarahsvensson.webblogg.se/
Postat av: Amanda

HAHAHAHA!!, undrar om det är samma kompis som låg uppe vid harrys för en vecka sen xD

2010-01-11 @ 13:36:58
URL: http://juicysugar.blogg.se/
Postat av: Sarah

Amanda: Ja det tror jag att det var! Det står om honom/henne i tidningen nu också, tydligen en svan från Danmark! Haha

2010-01-12 @ 13:47:58
URL: http://sarahsvensson.webblogg.se/
Postat av: Elly

sv: ah de verkar väldigt bra, så jag är glad att jag hittade faktiskt :D jaså? där ser man, kanske man borde prova på :D

2010-01-13 @ 01:24:00
URL: http://gravidnu.blogg.se/
Postat av: karolin

Åh man tackar!



Jag håller med om att vissa inte borde blogga! Inte för någon annans skull än deras egen iallafall.



Hoppas allt är bra med dig :)



Kram

2010-01-15 @ 16:20:44
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: nr 2

Sarah, du särskriver faktiskt och ganska mycket dessutom. Det skrivs "Skitkul" och inte "Skit kul". Du borde också lära dig att veta när du ska använda "de" eller "dem". Det ska inte alltid stå "dem" för att man skriver om personer. Allt det andra tänker jag inte klaga på men du borde ta dig en funderare innan du klankar ner på andra nästa gång.

2010-01-17 @ 23:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0