2010-01-19

Idag har det inte hänt så jättemycket. Reinaldo har gjort klart hyllorna i köket så nu har vi lastat in lite där som annars tar så mycket plats.
Eller jag har bakat bröd, igen. Testade ett recept på "utflyktsbaguetter" som ska jäsa i FEM(!!!) timmar. Knaprigt och gott blev det i alla fall. Igår testade jag förresten på en ny maträtt också som jag varken gjort eller ätit tidigare - fylla paprikor. Försökte göra den så komplett och nyttig som jag kunde komma på så den fick innehålla bulgur, frysta grönsaker, färsk och soltorkade tomater, cream fraiche med smak av paprika och chili och diverse kryddor. Reinaldo kapade skaftet och kärnhuset och fyllde paprikorna för att sedan ha på några skivor ost på. Jonathan kom också in lägligt så han stannade över på mat också. Synd att jag inte fotade för det såg så restaurang-look-a-like ut då jag serverade dem med ruccolasallad och fint uppskivad gurka.

Jag har även fått mer tid med M till en gång i veckan, kunde nog inte ha kommit mer lägligt!
Ett schema nu framöver (skriver det dels för att jag glömmer saker lätt och ifall jag skriver ner det kanske jag minns det bättre, haha)

22/1 - Möte på arbetsförmedlingen
Rutinläkarbesök
Reinaldo är ledig heeeeela helgen! :D
25/1 - Mitt älskade hjärta fyller år!
27/1 - Träffa M
30/1 - Fira Rei
1/1   - Träffa M


Julafton





Första och enda bilden på vår nyårspuss mitt i gå-till-jobbet-stressen

Haha ja oh så snygga vi var! Jag var Osminkad och klar som få,

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0