Säger min åsikt

Läste precis vad Morellas "fd dj" skrivit på sin status på facebook för ett par dagar sedan. Tänkte kopiera in det här:

NEJ för tusan.. Ja e dj så ja pratar bara om underhållningen, vilken "typ av musik" dom kanske kommer att ha.. i Lördags natt blev ja avbokad för hela veckan o nästa helg o de tycker ja e dåligt.. de vet dom om.. För oss som varit i branschen på en högre nivå vet att så gör man inte.. Detta är ett jobb jag har, inte en hobby.. Stadt i v-vik har oxå gjort samma misstag..
Man måste tänka på att ja har 10 år i denna bransch.. Det är ju jag som "spelat upp" Morella.. Ja vi får se hur detta kommer sluta, Men som sagt så spelar ja INTE på Morella i denna helg 15-16:e JAN. iaf.. Mkt händer i v-vik nu.. Harrys ska stänga för renovering. Stadt kanske ska öppna igen?, Palladium kanske öppnar fredagar igen...? ja vem vet vad som händer.
En sak är ju säker.. Jag har jobbat på Frappé... är ej kvar där o sen fick dom stänga efter ett par månader.., Jag har jobbat på Stadt, gick därifrån för att ägaren inte gillade min musik... dom fick stänga sen efter 3 månader.. Jag älskar att spela på Morella, men då kan man inte boka av hur som helst, ja hoppas de blir en lösning på detta.... Det är det hela min status handlade om.. Inget annat.. så nu kan ni alla lugna ner er..

Okej, Frappé fick nog inte stänga igen pga att hans lutat spela där, dem fick stänga eftersom dem hade olaglig sprit.
Visst, allas musiksmak är olika men då han som professionell dj som varit i branschen i 10 år och bla bla bla nekar folk som vill önska musik och avslutar med; vill du önska musik kan du dra till Harrys eller Palladium för jag spelar inte sån skit musik där. Jo då går folk dit för dem vill väl inte ha en sur och otrevlig dj när dem ska dansa och ha kul.
Att dem nu avbokat honom ett tag framöver är ju uppenbarligen för att dem vill testa någon annan för att se ifall det kommer lite annat folk än bara de vanliga som mest dricker gratis, dvs raggsprit eller vatten.
Tyvärr är det så att i Västervik finns det två dansställen som är öppna på fredagar, Morella och Harrys. Sahara, Briggen, Räken och Club 9 är ställen för folk som vill umgås under 'en' öl (oftast för många).

Det denna dj enligt mig gör fel är att hissa upp sig själv i rampljuset, ser ner på folk som inte har samma musiksmak och slänger kommentarer om att 'sån där skitmusik kan du gå till Palladium och lyssna på, jag spelar inte sånt här'.
Han är anställd av Morellas ägare och för att få folk på ett dansgolv måste man spela musik som kunderna gillar, INTE det som man själv tycker om. ANPASSNING kallas det också.
Visst att det finns dem som gillar honom och går till Morella för att han är där, MEN det innebär inte att dem kommer sluta att gå ut bara för att han inte är där. Så länge den nya dj:n spelar bra musik som folk vill dansa till så tror jag inte att dem kommer att förlora en spänn på att ha en ny.
Sedan en sak till, om han nu är så stor, välkänd, omtyckt, erfaren, populär och bra - varför spelar han då i en liten skitstad som Västervik som man, ifall man anstränger sig, knappt kan hitta på kartan i alla fall?

Sommarstaden Västerviks uteliv på vintern: Stammisar/singlar/fulla tonåringar-gamlingar/ensamma människor som vill ut och dansa, ha kul och träffa folk (vilket bara blir samma människor).
Rei säger att han känner igen honom ovh henne osv men det är ju för att dem alltid cirkulerar i utelivet, i verkliga livet är det ingen som vet vem dem är heller, precis som djn och mig.

Det var allt, kommentera gärna om ni tycker annorlunda eller om ni anser att jag missat något eller uttryckt mig fel.

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag vet inte riktigt vem du menar... men har mina aningar. Jag slutade gå till morella för att dom har riktigt kass musik. Dom få gångerna jag önskat musik där har dom aldrig spelat upp den. Det är ENBART "DUNK DUNK DUNK". Den bästa musiken har dom på hyllan på Palladium. (Harrys har jag bara varit på en gång) Haha.

2010-01-15 @ 15:24:32
URL: http://agb.blogg.se/
Postat av: S

Jo du är inne på rätt spår angående din kommentar på min blogg. Han som är dj där spelar bara sådan musik och snäser av alla andra som inte gillar den. Morella förlorar massa pengar på det då glada kunder= större försäljning. Jag personligen gillar den typen av musik men jag tycker även att man måste anpassa sig till vad kunderna tycker. Dem som hänger på morella numera är dem som är stammisar, känner djn, känner personalen eller bara vill dricka billig sprit..

2010-01-15 @ 15:27:35
URL: http://sarahsvensson.webblogg.se/
Postat av: J

Den där DJn är totalt värdelös. Har hatat honom sen första gången jag var på stadt och han vräkte ur sig "till alla er som äääääälskar att dansa, hååååååll till goooodo" och sen kom det någon jävla skitlåt som ingen kunde dansa till så alla stod stilla på golvet och bara glodde. Att han sedan vräker ur sig denna mening mellan varje låt gör att jag verkligen inte klarar av att vara på ett ställe där han spelar.

2010-01-18 @ 00:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0