2010-07-17

Denna helg är det som sagt Visfestivalen här i Västervik vilket man nästan bara måste gå ner och titta till i alla fall en dag.
Igår åkte jag hem till Lina dit även Ida kom. Vi satt och spelade ett Genispel om Sverige tillsammans med Linas båda systrar, kompisar till dem samt plastsystern.
Det enda jag har att säga om Visfestivalen är egentligen: Fjortisarnas och de gamla gubbarnas festival!

Jag tycker det är äckligt att de flesta man lägger märke till och som beter sig därefter är i övre medelåldern, INTE  testosteronstinna fjortonåriga killar.
I torsdags såg vi en som såg ut att vara runt 55-65 år som hölls nedtryckt av FYRA poliser men ändå låg och skrek och ville ta sig loss. Då vi gick därifrån kom fyra poliser till för att hjälpa till att få in honom i bilen. Det är ju helt sjukt! VUXNA människor som beter sig som djur! Dem har ingen kontroll på hur mycket dom kan dricka, dem kan inte behärska sig och dem blir otrevliga och aggressiva.
Många som är i denna åldern verkar komma hit på semester för att kunna supa sig redlösa utan att någon känner igen dem, ungefär som dem i min ålder åker till Peace & Love eller liknande.
Kom på att jag tog en bild igår med på en av de största löshårsmissarna jag någonsin sett!


Nej nu ska jag börja packa lite som jag ska ha med mig till jobbet i natt. Hoppas jag kan få i mig någon mat denna natt eftersom jag aldrig kunnat äta innan. Och just det ja, köpa en Cola på Willys på vägen dit ska jag också göra!

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0