2010-07-29

Nu börjar jag sakta men säkert bli klar med allt jag håller på med!
Västeråsgurkan är inlagd och ligger i burkar som just nu står och svalnar på köksbordet, ugnen är städad och disken är urplockad. Ny disk är iställd och spisen är rengjord.
Igår skedde det nämligen en liten olycka då Reinaldo skulle ta ut sitt kött ur ugnen - formen sprack i händerna på honom!
Troligtvis var köttet för tungt och han höll bara i ena kanten på formen + att det stod inne i ca 220 grader.
Så det var bara ställa sig att skura upp all marinad som hamnat på golvet, plocka upp allt glas (vi tror det är allt i alla fall) och sedan ta fram en ny form att lägga köttet i.
Då jag har lite halvdåligt med tid just nu så slänger jag upp bilder och recept på gurkan då jag har mer tid!
Nu ska jag in och kolla studera.nu och se om det har uppdaterats något och sedan hoppa in i duschen eftersom jag börjar jobba vid halv tre.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0