Idag har jag:

- Tvättat
- Städat i garderoben och vikt iordning Reinaldos kaos-hylla
- Dammsugit
- Torkat nästan alla ytor i köket
- Putsat köksfönstret
- Handlat hem Vanish (den nya för vita kläder)
- Lagat mat (färskpotatis, tzatziki, sallad, fläskfilé, qornfilé, stekt zucchini)

Och någonstans innan och mellan allt så duschade jag och satt flera timmar framför datorn.
Slutsats - det blev en lång dag när man gick upp vid 10!

Imorgon börjar jag vid 6.45 så snart blir det sängen så jag orkar det "tuffa" tempot, haha.
enligt Reinaldo så har jag nog det softaste jobbet i Sverige, åker ut och fikar i Tofvehult, lagar mat, tittar på TV och löser korsord.


Imorgon kommer troligtvis dagen se ut ungefär såhär:

6.45 - Löser av natten så hon får gå hem
Tar det lugnt, läser tidningen eller liknande
8.00 - Den andra vikarien kommer och vi pratar lite, väntar in larmen från två som vill gå upp
8.30 - Går in till en som vill gå upp, tar sedan upp en annan, den tredje vikarien kommer
9.30 - Tar upp den tredje som inte larmade, fixar frukost och gör iordning
Pratar om vad vi ska hitta på idag, och om vi ska göra något, vill alla boende göra det?
13 - dags för lunch, lunchen lagas i respektive lägenheter
11-13.30 - vi lagar vår egen lunch då vi känner för det/har tid, micron används inte alls så ofta
14.30 - Väntar in kvällspersonalen så vi får gå hem
15.00 - Jag slutar men har troligtvis redan hunnit ner till stan eller ännu längre.
15.00 - Går och kollar lite i affärer och funderar på vad jag ska lägga lite av min lön på, som kommit in samma dag..
Det som inte står är disk, tvätt, diverse toabesök, medicin och strykning som sker lite när som.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0