20 juni - Astrid Lindgrens Värld!

Idag har vi som sagt varit på Astrid Lindgrens Värld.
Sex timmar fulla av LEK, Pippi, Emil, fikapauser, glädje och foton i mängder!
Sammanlagt blev det nog lite mer än 120 bilder tagna med Reinaldos och min mobil samt en kamera. Tänkte slänga upp några bilder här på bloggen nu, måste ju dela med mig av allt det roliga!



Provridning på Lilla Gubben


Pose inne i Mattisborgen


Belinda flyttade hemifrån så pappa och Reinaldo försökte övertala henne att flytta hem igen..


Glad sötsak


Största besvikelsen - bakelserna var av plast och man kunde inte ta i dem, haha


Belinda står och pekar påvilken hon ville ha, ifall jag kunde öppna glasskåpet


Vi gick in i vartenda litet hus hon och jag men på den där övervåningen fick hon stå själv för hon själv slår nästan i huvudet i taket, haha


Skrämmer bort alla andra barn som vill leka?


Portvakten Reinaldo


Sitter och tittar på Emil med favorit "böckerna" som hon VÄGRADE släppa taget om.


Belinda "Pippi" Larzon


Sådan far sådan dotter, eller är det sådan dotter sådan far?


Ensam härskare


Tog sig en toapaus men glömde att öppna locket..


Belinda och jag sitter och väntar på maten


Belinda hängde och dinglade i dörrhandtaget som inte gick att rubba


Full fart! Och jag var så inne i att ta kort så hon landade rakt på mina ben, haha


Lägger av sitt alldeles egna smile


Och sedan sitt andra alldeles egna smile


Emil och Ida matade fåren


Belinda var stygg så hon fick vara i snickarboden, men hon flydde


Och hon flydde igen och igen och igen och igen....


Sedan fick hon åka traktor istället


Sedan blev det toan igen. Och där inne satt hon och sa kiss kiss baas baas(bajs)


Reinaldo med vårt nya, stora och fina hus.


"Håll på taket så man ser hur litet det är och att du når"


Belinda och jag på shoppingrunda och mina ben ser skit skumma ut

Tar sig en titt i Pippis karamellbod


Hemma igen med en liten Pippi-docka rikare!

Kommentarer
Postat av: Elly

Sv: de kosta 6,90 hg. Men helt klart värt att åka dit. Asfräsht och massa massa godiiis! Jättegott alltså. Jag blev glatt överraskad:)

2010-06-21 @ 22:58:57
URL: http://gravidnu.blogg.se/
Postat av: Katarina

Riktigt fina bilder! :D

2010-06-23 @ 19:10:24
URL: http://babyygurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0