2010-06-15

Snart tror jag att jag ska ställa mig och göra en paj av rabarberstjälkarna jag plockade ute på Kårö. Hoppas den blir god!
Igår rengjorde jag även den antika kistan som vi tog med hem så nu står den ren och fin i vardagsrummet med  några flaskor och värmeljus på sig, jättefint! Skulle vara intressant att veta vem M Pettersson 1sta Qomp No1 är. Ingen, vad jag vet, heter Pettersson i vår släkt..

För en stund sedan kom även Reinaldos två fastrar på besök och stannar i ett par dagar vad jag vet, så vi bjuder även ner dem på lite pajfika senare!

Ikväll kommer Ida och Chris hit och tittar på Twilightfilmerna eftersom vi, tillsammans med Lina och Sara U, ska gå på premiären den 29/6 och Ida ännu inte sett 1a eller 2a filmen.

Kommentarer
Postat av: Annie.

Men på pappas sida heter vi ju Pettersson:) men det kan vara present eller gåva från nån.

2010-06-15 @ 17:52:24
Postat av: Sarah

Tror inte det Ann.. Det finns en gammal spade där ute med från 1875 och den är en gåva från några som "grundade" Kårö och byggde något där ute. Den personen/familjen hette Pettersson.

Denna kista är gammal alltså, säkert från 1800-talet eller liknande..

2010-06-16 @ 01:28:12
URL: http://sarahsvensson.webblogg.se/
Postat av: Felicia

hatar twi..... xD



sv.. nej men vad tråkigt.. :/...



hehe jaa det brukar jag ha men hade varken hallon eller passion hemma :/

PUSS

2010-06-16 @ 13:28:46
URL: http://fjaelkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0