2010-05-02

Idag vaknade jag av att Reinaldo hade fått något morgonryck. Han kom in och skulle prata med mig, så tillslut fick jag öppna ögonen, se rakt in i hans, säga att jag var trött så lägg dig ned igen, somna om och ge fan i mig, haha. Väcktes senare igen men då hade han gjort frukost(!!!!!), just för att få upp mig så efter mycket om och men gick jag upp och åt hans alldeles egengjorda havregrynsgröt med blåbär, gullet hade letat upp vilka mått man skulle ha på internet ;) Satt och åt och tittade ut över sjön och såg flera som stod och fiskade bakom slottsholmen så vi bestämde oss för att göra desamma! Dessa resulterade i att vi fick upp 84 st strömmingar och jag kände mig som värsta dubbelmoraltanten. Jag fiskade upp dem men tvingade Reinaldo eller mamma ta dem, knäcka nacken på dem och lägga dem i påsen. Så alla utom jag luktade alltså fisk, moahaha!

För er som inte vet så är jag vegetarian, "fullt ut" så ingen fisk eller kyckling står på menyn heller.
Att fiska tycker jag är roligt och har gjort det under alla år jag varit vegetarian, innan stoppade jag till och med in fingret i munnen och knäckte dem själv men nej, nu hade jag ju två bödlar som fick ställa upp istället.

Jag skulle själv aldrig få för mig att äta fisk men anser att om man fiskar upp dem, där dem levt i frihet tidigare, dödar dem direkt eller slänger tillbaka de små som inte fått kroken där den tar så mycket skada, så är det okej. Det är inget jag väljer att äta själv men jag ser inga problem med att andra gör det.
Efter mycket om och men ställde jag till och med upp och rensade den. Eller Rei fick grovjobbet, typ klippa av huvudet och dra ut inälvor och sånt mys medans jag drog på mig ett par gummihandskar och filéade upp dem och skar bort ryggraden.
Detta skitjobb tog oss ca 3 timmar. Och ja, vi har haft roligare.

Kvällen slutade i alla fall men en jättegod miggdag vid ca 22.30 - mosad och kryddad potatis, ägg och persiljesås och i Reinaldos fall, ugnsstekt och bröad strömming med persilja.
Jag gjorde även vitlöksgravad strömming som ska stå och dra i ca 2 dygn innan den får smakas;)

Märkte att detta inlägg blev långt och ganska äckligt men ja, för att göra det bättre tänkte jag slänga in några söta bilder med;


Mmmmm, myyyysigt!
Kan även tipsa om en bra bantning - rensa fisk och du är inte det minsta sugen på mat, vi lovar!
Höll nästan på att spy upp min macka när jag stod bredvid och huvudet bara, knak och knaster - av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0