Sitter och tänker

Och kom på en rolig sak som hände för ett par år sedan.

Jag var hemma hos mamma med en kompis och kollade i boken "Den som inte tar bort luddet ska dö", ni vet boken med arga lappar?
Vi satt och läste och jag bestämde mig för att "svara" på en av annonserna som var med om en kille som ville köpa ett regnställ inför en föreställning vid namn "Singing in the rain". Jag ringde upp då telefonnumret stod utskrivet och kommer till en kille som inte alls förstod vad jag pratade om. Jag förklarade att jag hittat annonsen och hade ett regnställ som kanske skulle vara intressant.

Han förstod inte vad jag menade då heller och frågade ytterligare en gång vart jag hittat annonsen i fråga. Jag sa då att den fanns i boken. Han skrattade och sa: jaha, den boken har jag skrivit!
Jag höll på att dö, fullständigt!
Han sa vad han hette och jag letade febrilt bland sidorna då jag inte kunde hitta hans namn. Efter ett tag så hittade jag det, medförfattare: hans namn. Jag dog lite till.
Han tyckte det var underbart roligt och sa att det aldrig hänt förut och att dem bytt telefonnummer för att inte hänga ut den här personen som från början skrivit annonsen.
Vi pratade lite och han frågade vart jag bodde då han och hans kompis satt och tog en öl på stan. Jag förklarade att det var lite väl långt att åka till Stockholm för en öl men någon jag inte kände men tackade för inbjudan.
Ja, efteråt skulle jag ju förklara för mamma och min kompis vad han sagt och ja, det var svårt för vi låg och tjöt av skratt!

Citat ur boken:
"Här städar vi efter oss - såväl svarta som vita."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0