Att nicka som en indier

Jeans på, långärmad skjortblus på, "skinn"jacka på, sjal på, vårskor på. Hoppas jag inte fryser.
För bara ett par dagar sedan var typ mer - flipflop på (på gränsen till för varmt), punjabibrallor på (för varmt!), tröja på (svettig som fan dessutom, och smutsig), sjal på (skit varmt men många gånger nödvändigt).

När en indier säger ja och nickar så skakar de istället på huvudet. Jätteförvirrande! Eller de skakar inte på huvudet som vi när vi säger nej, mer ålar eller som en orm. Jag har försökt lära mig nu i två veckor men servitören som jag försökte lära mig av bara skrattade. Så, jag kan varken gå i trappor eller skaka rätt på huvudet. Det krävs typ 5 i IQ för att tända en lampa, undrar hur mycket som krävs för att skaka rätt på huvudet.. 3 kanske?
Antar att det var ett smärre under att jag kom in på högskola då. Kanske skulle försöka börja uppskatta det mer..

Nu ska jag ta cykeln (om den fortfarande är kvar i förrådet där den stått sedan i början av november) och åka och köpa färgglada blommor till balkongen. Man gör vad man kan för att behålla färgerna och naturen. Reinaldo köpte, på tal om något HELT annat, en RÖD tröja. Hoppet om mänskligheten tändes för en stund där på marknaden. Reinaldo i färgkläder. Inte svart, vitt och grått - röd! Denna resa var nog bättre för honom än vad den var för mig. Han köpte även en rosa tändare. Eller ja, jag köpte den till honom.. Så sött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0