Dag 9

Vi ar kvar pa Agonda och kommer nog vara har ett par dagar till! Jag har borjat bli rastlos da vi tidigare hade fullt upp hela tiden och nu inte har mycket alls att gora. Reinaldo gick och kopte bananer och vattenmelon till fruost och efter det promenerade vi langs hela stranden, over stenar och klippor och fram till nagra fiskebatar. Gick i badklader och hoppade i vattnet sa fort vi blev varma.
Nu har vi duschat och haret ar torrt nu efter bara nagon halvtimma sa det ar ratt sa valdigt varmt har nere!
Funderar pa att hyra en moped/scooter/motorcykel imorgon och ta oss runt lite pa egen hand, vi har trots allt flera dagar kvar utan nagon som helst inplanerat!

Innan vi akte hit visste vi inte riktigt vad vi hade att vanta oss av Indien, vad vi skulle fa se, hur vi skulle bli bemotta, hur det skulle vara. Nu nar vi har lite att jamfora med, olika platser och stader. Jag kan inte påstå att en person som varit nere och solat på Goa kan anse sig ha sett Indien och dess kultur och riktiga liv. Här nere är nästan allt uppbyggt för oss turister, i storstäderna är det uppbyggt för de personerna som faktiskt bor där. I Delhi frågade jag flera personer vad de tyckte jag skulle ta på mig för att inte bli så uttittad, alla svarade punjab eller sari (de traditionella kläderna). Skulle jag ha någon av dessa kläder här nere skulle nog lokalbefolkningen le mer åt mig men jag skulle bli uttittad och utskrattad av de andra turisterna.

Förresten, i Sverige blir det ibland ett jäkla liv för att någon låtit sin bebis sova utan typ strumpor, här sminkar de ibland sina små spädbarn, de ni! Jag själv tycker inte det ser bra ut med ett barn med mer smink än mig själv men ja, som sagt, kontrasterna är stora!

(Reinaldo visade mig i mitten av inlägget hur man ändrade till det svenska tangentbordet varav å,ä och ö helt plötsligt uppenbarade sig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0