Dudhsagar falls



Blir bara en snabb uppdatering med en bild då uppkopplingen här nere tillhör det förflutna bit-för-bit uppladdningen.

Idag hyrde vi en ny moped och åkte runt lite och sedan ut till Aguada fort, efter en snabb titt (då det tyvärr stängde) så åkte vi tillbaka mot stan. Vad står då där? Jo polisen självklart. Körkortet glömt på hotellet och resultatet - 500 rupees till korrupta poliser istället för en böter på 950.

Notice:

- Här nere skakar dom på huvudet istället för att nicka vid ett "ja". I början fattade jag ingenting när dom sa ja men skakade på huvudet. Känns fortfarande fel.
- Försäljarna är väldigt närgågna och påfrestande. Visst, de vill sälja men sätt inte på mig massor av fotlänkar för att få mig att stå stilla i väntan på att få av dom igen.
- Hur mycket mat jag än ger hundarna, kossorna och alla andra djur så kommer jag inte ge dom ett bättre liv. Det är jobbigt att veta men ja, det känns i alla fall bra för stunden! 2 limpor med vitt rostbröd kostar ca 4.50 svenska kronor.. En klase bananer runt 20-40 beroende på hur många.
- Att leva här nere är billigt - om man har en lön från Sverige. Jag "tjänar" lika mycket pengar på att få studiebidrag som vissa får här nere som utbildade yrkesmän.
- Det är svårt att se bra och fräsch ut när det är ca 40 grader utomhus och svetten RINNER. Fattar inte hur lokalbefolkningen bär sig åt. Visst, många luktar inte så gott men de ser faktiskt rätt nyduschade ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0