IT WILL ALL HIT US RIGHT BACK

Jag ska försöka prioritera andra saker i mitt liv. Försöka uppskatta det jag har, uppskatta det jag haft och det jag kommer få.

Ta hand om min kropp, min själ, mitt välmående, min hälsa. Ta hand om min familj, vänner, materiella saker, natur, hem, relationer och kunskap.
Se livet, naturen. Se det runt kring oss som lever, uppskatta dess skönhet. Försöka se solen, se den som faktiskt är avgörande för vår existens. Uppskatta den.

Vad är egentligen mitt och ditt och vad är vårt. Är något ditt bara för att du i utbyte gett pengar? Vad ger dig rätten att äga något? Ett djur i koppel, fängslat. Vad ger dig rätten att äga det? Att bestämma vad det ska göra, vart det ska gå.
Man får ett uppvaknande, en annan syn på det hela. Att vara glad för det man har - ett jobb, en familj, ett hus, en säng, mat. Varför har vi lärt oss att aldrig uppskatta det vi har, att alltid kunna köpa nytt om något går sönder, att träffa någon ny om en person försvinner, att aldrig vara nöjd.

Vi borde lära oss att uppskatta saker, livet, miljön, naturen, omgivningen, människor, kunskap, familjen och kompisarna mer. Sluta dela in oss i vi och dem. Sluta förstöra vår natur, vår framtid. Sluta hata, sluta avsky. Sluta missbruka, sluta blunda.

Vi borde vakna, försöka se klart. Se vår familj, våra vänner. Uppskatta dem. Se vår framtid, vad vi för vidare till den. Vad vi förmedlar till våra barn, till omvärlden. Vad vi köper, vad vi äter.
"These are times of fast foods but slow digestion"

Stanna upp och tänk, vad är det egentligen vi håller på med?

Kommentarer
Postat av: mamma

Tänkvärt..........

2011-04-20 @ 10:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0