Vi lever!

Just nu sitter vi i hotell-lobbyn där internet äntligen fungerar!

Vi kunde av någon anledning inte checka in innan 7 på morgonen så vi har tillbringat ett flertal timmar på hotellets takvåning/restaurang där de tvingade upp en stackars kypare som låg och sov för att sedan tvingas vara vaken med oss!

Delhi är som en Andra världskrigets gaskammare och bilarna kör och tutar hela tiden!

De som arbetar på hotellen sover på taken och går upp då det börjar ljusna. Vi förstod knappt någonting när det reste sig 5 män/pojkar från restaurangen på andra sidan gatan!

Den muslimska bönestunden vid 5 fick vi också sitta och höra på.


Livet här verkar hektiskt och det jag reagerat över är hur många män det är som rör sig på gatorna under nätterna och de tidiga mornarna.

Flyget gick bra, det vi lärde oss mest var att ryssar är sura och bittra. När vi skulle genom tullen stod en kvinna och skrek på oss på ryska och vi fattade verkligen ingenting vad hon ville! Kändes som om jag var kriminell!

Känner att hela denna text blev ungefär lika rörig som min tillvaro är just nu och ja, jag ska försöka uppdatera mer när vi båda landat i denna miljö med avgaser, vakter, indiska män, varm luft och ljud!
Jag har en känsla av att fattigdomen kommer ta hårt på mig, i Stockholm står jag knappt ut med att se en uteliggare och här finns de tyvärr överallt. Hundar skäller förresten också hela nätterna så nu har vi bara kossorna kvar att se. Tror dock jag hörde någon stå och mua förut men jag såg den inte.

Detta kommer bli intressant!

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha känner igen det där med ryssar! det var likadant när vi flög till thailand xD

2011-04-01 @ 11:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0