Hurtiga helgen

Denna helg har vi kommit igång riktigt bra. Igår så åkte vi till simhallen. Dock så tröttnade mitt lata sällskap som istället gick och åt korv och satt och tittade på mig som simmade fram och tillbaka, haha.
Idag var det dock lite svårare att fuska för hurtgubben då vi har varit ute och gått en långpromenad runt Lysingsbadet och hem genom villaområdena vid Örbäcken till Netto. Vi avslutade med Willys och ja, det var sjukt skönt att kunna sätta sig ner nu! Måste bara skriva en av våra konversationer:

Jag: Akta, kliv inte där, jag tror isen är tunn (det var is över hela gångbanan med vatten under)
Rei: Nej då, Oh nej!! (Han kliver självklart rakt på isen bara för att. Och ja, isen brast)
Jag: Ja men jag sa ju att du inte skulle gå där!
Rei: Men åh.. Nu vill jag gå hem.. Kom vi går hem! Vi vänder.
Jag: Haha, men kom nu! Du får skylla dig själv! Haha
Rei: *mumlar för sig själv* Åh jag är ju helt blöt nu ju.. Åh.. Ingen tycker om mig.. Hela skon, hela strumpan.. Åh..

Alltså är det någon mer än jag som känner att jag är ute och går med min lilla son i trotsåldern?
Att tillägga är även att det var typ ett par centimeter av strumpan som blev blöt, INTE hela som han först påstod för att få gå hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0