Detoxkur?

Jag funderar på att köra en detox-kur. Jag tror min kropp skulle må bra av en ordentlig utrensning.
Kroppen och sinnet ska kännas fräschare och piggare och håret och naglarna bättre och starkare. Lite fakta kring detox och vad man kan äta:

Välj fritt bland dessa livsmedel

(allt det "tjockade" äter jag!

 

Ananas
Apelsin
Aprikoser
Banan
Blåbär

Fikon
Citron
Grapefrukt
Hallon
Jordgubbar

Körsbär 
Mango
Melon
Papaya
Persika
Plommon
Päron
Vindruvor
Äpplen




Avokado

Blomkål

Broccoli

Fänkål (?)

Groddar

Gurka

Haricot verts

Kronärtskocka

Mangold
Morötter 
Persilja

Pumpa (?)
Rotfrukter
Sallad

Selleri
Spenat
Squash
Tomat
Vattenkrasse 
Vitkål




Ingefära

Lök

Vitlök

Bönor
Kikärtor 
Linser

Alger
Tofu
Bovete
Quinoa
Råris
Vildris
Frön 
Naturella nötter
Torkad frukt

Chèvreost
Fetaost
Halloumiost
Alla kryddor och örter
Vegetabiliska oljor

Undvik följande under detoxkuren

* Processad och raffinerad mat
* Härdade vegetabiliska oljor
* Mejeriprodukter
* Animaliskt protein; kött, fisk, kyckling, skaldjur och ägg
* Spannmål som vete, havre, korn och råg
* Socker och salt
* Alkohol, kaffe, cigaretter

 

Det kan även vara bra att undvika huvudvärkstabletter och andra receptfria läkemedel som inte ordinerats av läkare under kuren. Fortsätt dock att inta ordinerade läkemedel.

Fakta från: http://www.renewlife.se/1/1.0.1.0/112/1/


Så, vad tror ni? Är det någon som testat? Jag funderar även på att beställa detox-piller som hjälper den utrensande processen och innehåller generellt kronärtskocka, tistlar, örter m.m.
Ska fortsätta kolla lite innan jag bestämmer mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0