Unga bloggerskan Mikaela

Okej, jag följer inte många bloggar alls och speciellt inga "kändisbloggar" eller B-kändisbloggar kanske man ska säga men brukar ibland gå in på hon Mikaela, en tjej på 15 år som just fött en dotter och nu skriver att hon är gravid igen.
För rätt länge sedan så skrev hon att hon hade problem med att hon ljög mycket men ville försöka sluta med det. Något säger mig att hon inte alls slutat.
Nu har hon tydligen skrivit att hon blivit överfallen, IGEN. Sedan går hon och tittar på förlovningsringar dagen efter eftersom hon och hennes kille faktiskt är lyckliga mellan bråken dem har minst en gång i veckan.
De som följer hennes blogg är unga, ofta väldigt unga, och dem försvarar henne hela tiden - trots att hon faktiskt gör en hel del fel. Det finns många kommentarer i stil med "Ni vet inte ett skit om hur hon är som mamma, lämna henne ifred hon är en jättebra mamma! <3 Mikaela, jag står vid din sida, gå in på min blogg om du behöver prata. Du, Kelly och Kevin är den bästa och sötaste familjen ever. <333333 Puss Issa, 12 år. <<33"

Hur mycket vet en 12-åring om livet!? Herre gud, jag ville också ha barn när jag var 14 år och då tyckte jag att jag var jättemogen. När jag nu ser tillbaka på det så har jag bara en tanke: what the fuck tänkte jag på!?
Jag vill fortfarande ha barn, det är nog ingen hemlighet, men nu prioriterar vi andra saker före - saker som sedan ska säkra våra barns uppväxt vad gäller ekonomi.
Jag tyckte inte jag behövde skolan innan, jag menar - kärlek löser ju alla problem, så länge man älskar varandra så spelar inget annat någon roll.
Men NEJ, så är det inte. Att sitta i sitt flickrum hemma hos mamma med en dotter och yterligare ett barn på väg utan att ens ha gått ut 9an - det är oansvarigt! Den här flickan har ju inte någon utbildning (högstadie räknar jag inte som en utbildning då man knappt får jobb efter gymnasiet), hon har ingen som helst inkomst förutom dubbla barnbidrag och diverse andra bidrag, hon bråkar konstant med sin pojkvän, hon lämnar ut nästan HELA sitt privatliv på nätet där alla kan läsa, hon klär sig som ett barn, hon resonerar många gånger som ett barn (bara för att du ställer dig mot rökning, alkohol, barnmisshandel - whatever, så betyder det inte att du är vuxen eller mogen) och hon kan inte se längre en armarna räcker.

Hon skriver ut att hon mår så psykiskt dåligt och att hon gråter jättemycket men hon skiter i sina möten på BUP för hon mådde ju faktiskt inte så dåligt den dagen. Hon skriver ut att soc ska komma hem till dem, hon svarar på väldigt privata frågor som ex sexliv, förlossningen, antal stygn vid fölossningen osv, hon ljuger och verkar väldigt uppmärksamhetsberoende och hon verkar framför allt inte ha någon som helst självrespekt, självförtroende eller självkänsla!

Visst, kul för dig att du skaffar massor med barn eftersom du vill ha en stor familj men hur hade du tänkt försörja den sedan då?

Läste nyss en del kommentarer och jag är glad att jag inte är den enda som inte är 13 år, går i högstadiet och drömmer om barn som vågar tycka till!

"För det första, alla ni som skriver och håller med Michaela, ni måste max vara 18 år?! Med andra ord, UNGA OCH DUMMA! "ni som skriver anonymt, dra åt helvete, ni vet inte hur stark michaela är" "jag avgudar dig" bla bla bla, skitsnack!

För det andra Michaela, du skriver att du inte ska ratta ner vad som hänt i din blogg, men ändå så gör du det? Du verkar vara osäker och har svårt att bestäma dig, OSTABIL med andra ord. Ett råd till dig är: sluta sök tröst och bekräftelse på internet, sök ordentlig hjälp istället, för det verkar du behöva!"

 

"Uppdateringen var låg igår.
"Jag ska inte behöva förklara varför.
Men jag har blivit överfallen igen, denna gången var det mycket värre. Men jag tänker inte ta upp det i bloggen nu.
Dels för att jag tror inte jag kan klara av att skriva ner det och dels att bloggen kommer bara bli deppig"

Men varför skriver du då? Nej, sluta sök uppmärksamhet nu gumman. Jag gjorde också det i din ålder. Håll saker för dig själv om du redan har socialen på dig, förstår du inte att de kan ta Kelly ifrån dig? Och sen att det är din blogg och att du skriver vad du vill, visst. Men testa skriv det nån annanstans. Du behöver inte pupblicera ett inlägg där det står att du blivit överfallen. Skriv dagbok eller nåt. (Tycker du det är för jobbigt att skriva för hand så testa Word)


Aja, lycka till med Kelly och att få igenom en falsk polisanmälan."


TACK för dem kommentarerna! Hoppas nu bara att hon läste dem med.


Kommentarer
Postat av: Apa

Att uttrycka sig allt för mkt är inge vidare men att skriva de man känner & tycker är ju faktiskt drf man skapar en blogg. Att vara ung & dum är en sak men de finns ngt som kallas moderkänslor som formas i tidigt stadie av sin graviditet! Du upplever de när de är din tur att få ge liv.

& de är klart barn resonerar på andra sätt än va äldre tänker med, alla har drömmar i de läget dom befinner sig i lixom åsikter om saker & visst kan de speglas av åldern, men om 5 år kanske du inte alls tycker lr känner som du gör idag ? spela roll 13 som 30. Livet byggs på erfarenhet, de är ngt man får med tiden & alla väljer sina vägar själv. Personligen föredrar jag riktig erfarenhet än va du kan läsa i en bok.

Att hon tittar på ringar, kanske snarare har med hopp att göra ? än total dumhet. Kankse oxå brådskan in i livet ?

Att man inte besöker BUP.. ? En del tycker man borde vara noga med tiderna där om man mår psykiskt dåligt, men de finns dagar då man inte orkar gå dit kanske ? Vissa möten där blickar bara mötts men inga ord kmr & allt man får är lite tröstande ord på vägen, & inte vet man själv va man ville få ut, utom att må bra.

Jag ville bara ge min vinkel.

2011-01-08 @ 04:40:25
Postat av: Novembersara.

SV; TACK för din kommentar! Du kan skriva vad du vill i kommentarerna, jag tar bort dom om det är för personligt, kan ju läsa dom innan någon ser =) Så skriv du vad du tänkte =) Kram!

2011-01-08 @ 10:30:43
URL: http://novembersara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0