En flicka på 11 år - nybliven mamma

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6059557.ab

Jag läste just den här artikeln, den handlar om en flicka som födde en dotter, under bröloppet. Fint och mysigt kan ju tyckas, MEN flickan är bara 11 år! Enligt tidningen News of the world så har hon sagt "Det känns konstigt att vara mamma och ha en bebis. Nyss lekte jag med leksaker, men hon är min nya leksak."

Okej, ett barn kräver ansvar, mognad, omsorg, kärlek, uppfostran, tålamod, uppoffringar, tid, pengar, mat m.m. m.m.
Ett barn går inte att lägga undan som en leksak då man tröttnat på den, ett barn växer MEN man har fortfarande ansvar för det och ett barn behöver så mycket annat som leksaker såsom dockor klarar sig utan, undrar om hon har full insikt i det än?
Det står ju dock att mor- och farföräldrarna till barnet står tills vidare som vårdnadshavare till barnet då pappan ligger under utredning för att ha haft sex med minderårig vilket kan ge fängelse upp till sex år.

Jag blir ärligt talat inte förvånad längre, många verkar skaffa barn utan att helt ha insikt i hur mycket det faktiskt innebär och vilka uppoffringar det kräver.

Lycka till i alla fall, det tror jag ni kommer att behöva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0