2009-10-30

Känns som om jag är så fruktansvärt dålig på att uppdatera! I onsdags var jag ju i alla fall vid gammelmormors grav och tände mitt gravljus och en grandekoration. Efter det åkte vi vidare till mormor och åt mat och umgicks lite för att sedan sluta med en runda nere på stan för att köpa lite, fick med mig två par skor ett par klackar och ett par stövlar. Köpte även en stickad oversize-tröja på Gina Tricot som är hur mysig som helst!
Sen fick jag med mig ett kökset, en termos, filttyg, en bok om pärlor m.m. och sockor av mormor!


Älskade gammelmormor som togs ifrån oss för nästan nio år sedan..

Skorna:
http://www.skopunkten.com/Damskor/Modeller/Stovlar?art=248932&source=productrecomandations
http://www.skopunkten.com/Damskor/Modeller/Visa-alla?art=250994

Den stickade tröjan: https://www.ginatricot.com/#/product/26521900

_______________________________________________________________________________


Sitter och läser Aftonbladet.se nu, som vanligt, och hittade en artikel om författaren Katerina Janouch som nyligen skrivit en bok om kvinnans sexfantasier, här är de sex vanligaste sexfantasierna enligt henne:

Kvinnors SEX vanligaste sexfantasier

1. Andra kvinnor

”Både kvinnor och män har homosexuella fantasier, men det är mindre laddat för kvinnor. Jag tror att det handlar om att man undrar hur det skulle kännas. Det kan vara otillgängligt för många som lever heterosexuellt och man blir nyfiken på det.”

 

2. Underkastelse och dominans

”Det är en vanlig sexfantasi att man tappar kontrollen, både bland kvinnor och män. Ofta handlar det om saker som man kanske inte vill göra i verkligheten. Men i en fantasi kan man vara både regissör och skådespelare med alla roller samtidigt, medan man i verkliga livet bara kan spela en av rollerna.”

 

3. Främlingar och plötsliga möten

”Det kan handla om att det är skönt att slippa fatta beslut, mycket i den kvinnliga sexrollen handlar om att förhålla sig till moral, kyskhet och trohet. Man tänker mycket på vad som är socialt accepterat. Men i fantasin kan man ge upp det.”

 

4. Gruppsex

”Det är en sak som många tycker är spännande just för att parförhållanden är norm. Sex är ofta något privat som man har med en partner. Gruppsex är gränsöverskridande, vilket många tycker är spännande.”

 

5. Äldre kvinnor/yngre män

”Man ser den unga mannen som viril och sexuell. Det kan också handla om sexualiteter som matchar: kvinnan når ofta sin sexuella topp sent i livet medan mannen kan vara tidig.”

 

6. Att vara åtråvärd

”Kvinnor drömmer om att vara åtråvärda. Att vara en sexgudinna som alla vill ha. Det tror jag alla förstår att det är spännande och lockande.

 

Vi hörs om ett tag igen, tänkte skriva lite mer men blir så långa inlägg, haha!


Kommentarer
Postat av: Elin/Älin

Det går ju inte att kolla länkarna. :P Eller är det min dator som dummar sig?

2009-10-30 @ 23:11:54
Postat av: Sarah

Haha nej det gick visst inte, ska se om jag kan fixa det på något sätt:)

2009-10-30 @ 23:23:45
URL: http://sarahsvensson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0