God natt!

Nu sitter jag och är sinnes rastlös fortfarande, gillar inte att gå och lägga mig själv på helgerna. Brukar välja att försöka hålla mig vaken tills Rei kommer hem så jag får lite sällskap även om varken sällskapet eller jag är särskilt socialt.
Nej nu ska jag nog ta och hoppa i säng i alla fall och ta och fortsätta med boken Frälst, Förmögen, Förskingrad. Den är väldigt annorlunda om man jämför andra böcker jag brukar läsa men den är ganska intressant ifall man är intresserad av sekelskiftet för ca 100 år sedan. Den handlar om Hushållsskolorna Margareta vars grundare Hanna byggde upp ett imperium i Sverige i början på 1900-talet.

Imorgon hoppas jag få träffa Bellan en stund för att även handla in saker tills kvällen. Sedan blir det lite brudhäng här i lägenheten med lite tilltugg och vin.

Hoppas du orkar läsa detta:

Har även blivit riktigt förbannad på sms-tjänsten RAKEL som dem reklamerar så mycket på TV. "skicka bara Obama till 72535"
Jag och Amanda ville idag ha lite fakta om Jack Russel valpar då deras reklam gick igång. Eftersom varken hon eller jag tidigare använt tjänsten och dem i reklamen säger att det första sms:et är gratis så testade vi att skriva från Amandas mobil med frågan: Hur stora är Jack Russel hundar när dom föds?
Svaret fick tillbaka var att frågan var fel. Vi kom då på att man bara skulle skriva ett ord eller fras så vi skickade då om sms:et och skrev Jack Russel. Istället för ett svar fick vi ett sms där det stod att vi skulle välja vilket av följande (ca 6-8 alternativ) vi ville veta om. Alternativen var Jack Russel Terrier, Jack Russel och sedan flera val som vi inte kunde koppla till något med varken Jack eller Russel. Vi valde självklart Jack Russel Terrier och då kom det ett kort sms som inte alls var något av intresse. Längst ner stod det dock, vill du ha mer information klicka här. DÅ bara rullade det in information om Jack Russels idealhöjd, färg, täckning m.m. Innan sms-kalaset började hade Amanda 130 kr i saldot, efter fanns det HELA 17 kr kvar.
Så nej, fråga inte dem något!
Alla svar man får finns nämligen på wikipedia vilket dem tar sin information ifrån.
Och en sak till, det står att varje sms kostar 5 kr men att ett sms ibland kan bli 3 sms långt så det då blir 15 kronor.

Nu har vi alltså svaret på hur dem har råd att marknadsföra sin otroligt enkla reklam på TV där tjejen som skickar sms:et får det rätta svaret direkt!

Kommentarer
Postat av: Lina

och wikipedia är skit om man vill ha fakta!

2009-10-03 @ 13:53:52
URL: http://leliasson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ja jag vet, bara det gör mig sur!

Det är ju bara hur lätt som helst att gå in och leta upp skiten själv där, om det nu är sant.

2009-10-03 @ 16:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0