Svar på kommentar

pessimisten  ([email protected]) om Våga hjärta BRIS:
du tycker du har haft det tufft, det finns andra som haft det värre än du, jobbigare längre tid, utan ngn som stöttar och säger att man är värd att älska eller är duktig, personer som du väljer att snacka skit om och döma ut bakom dess rygg, men som du inte vågar fejsa

du mår inte bättre av att trycka ned andra, däremot om du räcker en hjälpande hand

man ska vara försiktig att döma andra innan man gått 1 mil i deras skor

lycka till

Svar: Jag har väldigt svårt att avgöra om du skriver detta riktat mot mig eller om du skriver just allmänt om hur det borde vara.
Skriver du det riktat mot mig får du gärna precisera dig och förklara vad jag gjort dig.
Jag sökte på din mailadress på facebook och du är ingen jag känner. Vi har inte heller några gemensamma vänner eller liknande.

Självklart finns det dem som haft det tusen gånger jobbigare men som det stod i inlägget så skriver jag bara en upplevelse som varit eller är jobbig för mig. Inte att jag haft det värst i världen eller att folk ska tycka synd om mig. Jag gjorde detta som en del i BRIS uppmaning att Våga hjärta BRIS, varken mer eller mindre.
Jag skrev även att jag gallrade och hoppade över mycket, så ja, det finns även andra anledningar till att allt blev som det blev. Det är ingen ursäkt eller medlidande-förklaring utan jag bara skriver det.
Skulle vara kul om du svarade på detta så jag förstår vad du menar! :)

Kommentarer
Postat av: pessimisten

Jag menar personligt till dig. Eftersom du själv tycker du haft det svårt, så tycker jag trots din ringa ålder du borde tänka på vad du säger ( tänker är ju svårare ) om andra, och hur snar du är att döma, när du inte ens bryr dig om att ta reda på hela sanningen om ngn.



men det blir väl lätt lite hybris när man hela tiden får höra hur duktig och perfekt man själv är



Men klokheten kommer väl med åldern kanske. Du verkar vilja ha allt så perfekt utåt, men ngn som snackar skit och dömer andra den inte vet ngt om, är inte perfekt, långt ifrån



Jag ber dig bara tänka dig för nästa gång INNAN du väljer att öppna munnen och klaga på andra, för det finns dem som är formade av större svårigheter än vad du gått igenom. Välj att se bakom fasaden, vem vet du kanske kan hjälpa till istället

2010-08-30 @ 19:33:43
Postat av: Elly

sv: gosh, skulle ta år och dar innan jag skrivit klart min "historia" från barndommen. Men jag kanske faktiskt skriver ett kort inlägg om det. :)

2010-08-30 @ 22:42:12
URL: http://gravidnu.blogg.se/
Postat av: Elly

kunde inte låta bli att läsa kommentaren och kan heller inte låta bli att lägga mig i. Men varför skriver du ( pessimisten) att hon klagar på andra? har du läst ordentligt? De var antagligen skitjobbigt för henne att skriva det inlägget och ändå har du mage att klanka ner på henne. Snacka om dubbelmoral, du säger att hon inte ska klaga på andra men du själv gör ju likadant? Och jag tycker DU ska tänka på vad du skriver nästa gång...

HEJA SARAH! :D

2010-08-30 @ 22:46:44
URL: http://gravidnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0