2011-01-24

Vaccinationssjuksköterskan ringde för en stund sedan angående vilka vaccin jag ska ta. De har tydligen tagit fram ett nytt vaccin så jag kan ta båda två jag missade i skolan samtidigt. Jag har alltså  varken tagit stelkramp i 6an eller rödahund m.m i 6an.
Jag ska även ta ett vaccin för Hepatit A och eventuellt även ta Hepatit B samtidigt vilket tydligen kan vara ett krav att man har inom vissa arbeten som exempelvis inom vården, anstalten m.m. Den kan även vara bra att ha om jag ska göra min VFU utomlands eller åka någon annan stans i framtiden då den håller i uppåt 30 år!
Så, Stelkramp mfl., Hepatit A & B och ett drickbart vaccin mot maksjuka.
Fyra sprutor för en resa, sinnes! (Hepatit tas i tre (!!!) omgångar för långvarig effekt)

Nu ska jag kila ner till tvättstugan och sedan vidare ner till stan.

Imorgon fyller Reinaldo år också! Och jag ska klippa mig för en gångs skull, var ca 1½ år sedan sist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0