Avbockningsdag och förberedelselista

Idag har jag ägnat mig åt att bocka av saker från min "to do" lista. Jag har ringt Esplanaden och hämtat papper angående vaccination. Jag har bokat en frisörtid så jag får bort några centimeter och jag har hämtat ut böcker. Nu tänkte jag sätta mig och läsa lite, helt slut i benen av alla promenader från idag. Esplanaden, runt på stan, Willys, hämta ut böcker och hem. Inte speciellt långt kanske men med väglaget vi har så tar det ett tag och man går och spänner sig hela tiden då det är total isgata överallt!

Skrivit en förberedelselista till resan:

- Få mer kunskap om valutan
- Ta reda på min blodgrupp
- Få tag på munskydd (ifall vi hamnar i Mumbai, för astmans skull)
- Skaffa fram recept för de mediciner jag behöver ha med mig
- Köpa en stor karta och markera sevärdheter, resmål osv
- Köpa ett par bra skor
- Kolla upp malariamedicin
- Rådfråga läkare om vilka vaccin jag BORDE ta
- Köpa/låna extrabatteri till kameran
- Köpa receptfri "bra-och-ha" medicin
- Köpa sol-lotion i små förpackningar (man får bara ha 100 ml flaskor...)
- Hitta en bra reseväska
- BOKA FLYG OCH HOTELL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0