Reseplanering

"Vanligt är att taxichauffören kommer försöka dra skrönor för att få dig att välja ett annat hotell, helst ett som hans farbror äger. Du kommer med stor sannolikhet få höra något av följande: "jag har kört fel, vi tar det här hotellet istället", "det där hotellet är väldigt dåligt, jag vet ett bättre", "Delhi / Mumbai / Chennai / Calcutta är så stort, jag hittar inte till turistkvarteren", "ditt hotell har brunnit ner" eller varför inte "ditt hotell har stängt". En annan vanlig taktik är att chauffören kör dig till en turistinformation, som är väldigt hjälpsam. Du får ringa ditt hotell, som naturligtvis är överbokat, men på turistinformationen kan man hjälpa dig, med ett bättre, lite dyrare hotell. Gå inte på dessa skrönor, ditt hotell har varken brunnit ner eller är överbokat." - http://www.indien.nu/fakta-tips/planera/landa_mitt_i_natten/

Mycket man måste ha med i beräkningarna när man ska ut och resa, som tur var hittade jag precis en sida som jag tror kan hjälpa mig/oss mycket. Vad du ska/inte ska göra, hur en resa oftast går till, mat och dryck, resemål, sevärdheter, fakta, valuta osv osv osv.
Ska du resa till Indien så gå in och kolla på www.indien.nu !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0